«Повага» — це кампанія проти сексизму в медіа та політиці. Тож для нас у пріоритеті — висвітлення та реагування на кейси, пов’язані з проявами сексизму в українських медіа та на політичному рівні.
Крім того, матеріали на нашому сайті також спрямовані на:
- протидію гендерним стереотипам, дискримінації та мізогінії;
- моніторинг сексистських висловлювань у публічному просторі та в медіа й просування принципів гендерночутливої журналістики (акцент на створенні текстів із дотриманням професійних стандартів);
- відстежування законодавчих ініціатив, що стосуються протидії сексизму, дискримінації, насилля щодо жінок;
- просування історій успіху жінок;
- адвокацію Стамбульської конвенції;
- сприяння гендерній рівності та толерантності до ЛГБТіК+;
- протидію антигендерним рухам та рухам проти рівності;
- відсіч гендерно зумовленому насильству та насильству щодо політикинь і громадських активісток;
Ключові рубрики
У рубриці Статті ми публікуємо матеріали різних форматів на зазначену вище тематику. Це можуть бути інтерв’ю, нариси, аналітичні тексти тощо.
Рубрика Лонгрід містить глибинні інтерв’ю з відомими діячами й діячками (експертне середовище, політика, освіта, культура та інші сфери), які поділяють цінності гендерної рівності. Дуже вітається формат, коли традиційна для української журналістики модель подачі інтерв’ю замінюється на розповідь про героїню чи героя, де пряма мова подається впереміж із репортажними елементами, ремарками тощо. Щодо інтерв’юйованих, то робимо акцент на залученні амбасадорів, адвокатів та активістів гендерної рівності, жінок і чоловіків, які підтримують фемінізм. Також заохочуємо авторів писати в цю рубрику великі аналітичні матеріали на актуальні теми з низкою коментарів відомих експертів та експерток.
Рубрика Колонки. Це авторські тексти, написані в індивідуальному стилі. Зазвичай колумністи пишуть нам на такі теми:
- протидія сексизмові, ейджизмові, мізогінії;
- жіночий досвід у пізнанні світу;
- тілесність, бодіпозитив;
- материнство;
- домашнє насилля;
- фемінізм;
- жіноча солідарність;
- протидія гендерним стереотипам;
- цькування в соціальних мережах.
Окремо варто виділити тексти-рефлексії, а також есеї чи оповідання Сергія Осоки, Зої Казанжи, Алли Дорош, Олесі Венгринович, Андрія Любки та інших авторів та авторок, які є художнім переосмисленням дійсності в ключі гендерної рівності.
Рубрика Жінка в історії. Її від початку створення «Поваги» веде відомий український письменник Сергій Осока, розповідаючи про відомих історичних діячок (мисткинь, науковиць, письменниць тощо).
Рубрика Книжкова полиця. Тут ми публікуємо книжкові огляди, а також уривки з книг на довколагендерну тематику.
Взаємодія з авторками та авторами
Хто пропонує теми?
У нас є доволі широкий пул авторок та авторів, який час від часу оновлюється новими іменами. Ми зацікавлені вибудовувати співпрацю з журналістками та журналістами, які працюють на фрілансі. Замовляємо в них тексти (пропонуємо писати на ту чи іншу тему), а також готові до обговорення тематики майбутніх матеріалів і радо йдемо на контакт, якщо автор чи авторка самі пропонують тему та формат.
Чого ми не публікуємо?
Ми не публікуємо матеріалів, які не відповідають тематиці нашого сайту (дивитися попередні пункти), а також тих, у яких є гендерна дискримінація, сексизм або гендерні стереотипи. Також у нас ви не знайдете піару та реклами (і не надсилайте, будь ласка, запитів про розміщення посилань за гроші).
Як відбувається спілкування з авторками та авторами?
Конструктивно, продуктивно й коротко. Зазвичай ми попередньо обговорюємо тему й формат майбутньої публікації, при потребі можемо попросити детальний план. Також встановлюємо дедлайн і очікуємо на текст у визначений час.
Який обсяг матеріалу?
Усе залежить від формату й рубрики, у якій публікуватиметься текст. Нам не йдеться про кількість знаків, а радше про якість написаного. Якщо це колонка, то бажано до трьох тисяч знаків. Аналітична стаття — 5-7 тисяч. Лонгрід, звісно, має бути довшим.
Зрештою, тут варто пам’ятати, що навіть найдовший текст можна прочитати на одному диханні, якщо він майстерно написаний. А можна занудьгувати вже після перших двох абзаців.
Які ще є вимоги до текстів?
- Оптимізація для пошукових систем. Якщо ви не знаєте, що це, — поцікавтеся. Ми ж своєю чергою просимо в авторок та авторів, щоб вони дотримувалися бодай кількох обов’язкових вимог: розуміти, про що ви пишете (ключове слово) і щоб це було помітно з заголовка та структури тексту. Так, ключове слово має бути в заголовку, у першому реченні, а також у кількох підзаголовках. Крім того, подбайте, щоб було мінімум довгих речень (складнопідрядні та складносурядні бажано ділити на прості).
- Заголовок пропонує авторка чи автор, але ми можемо його змінити (часто робимо це разом, обговорюючи в листуванні різні варіанти). Він має бути коротким (в ідеалі), привертати увагу, відповідати змісту написаного й містити ключові слова.
- Підзаголовки мусять бути, якщо текст великий (і якщо невеликий, бажано теж). Кожен блок – до 300 слів (не символів, а саме слів). Це допомагає краще структурувати матеріал і спрощує для аудиторії сприйняття теми.
- Лід (або ж перший абзац). Він має не лише коротко передавати зміст тексту, а й переконувати-пояснювати читачам і читачкам, чому варто читати далі.
- Висновки. Ми проти надмірного моралізаторства й «розжовування» теми в кінці тексту. Якщо ви його майстерно написали, то читачі й читачки здатні самотужки зробити висновки після прочитання. І треба поважати їхнє право на це.
- Коментарі експертів. Подбайте про те, щоб вони були доречні, цікаві й живі. Якщо від вас вимагають узгодити текст до публікації, зробіть це до того, як віддасте матеріал до друку.
- Редагування. Текст проходить кілька етапів перевірки на відповідність темі, грамотність тощо, але ми очікуємо від авторів та авторок, що вони сумлінно виконують свою роботу й не лише проводять перевірку фактів, а й знають, де треба ставити кому, а де тире.
- Посилання. Бажано не на сторонні сайти, а на матеріали «Поваги», які відповідають тематиці того, про що ви пишете. А також, звісно, на ті джерела, звідки ви берете інформацію.
- Ілюстрації. Якщо у вас є побажання щодо візуального оформлення тексту, повідомте про це. До вас дослухаються або ні. Однак ви завжди можете запропонувати своє бачення й пояснити, чому так буде краще. Вимоги до світлин: формат jpg, розмір 1200 на 800 (можна менше, але не більше).
- Мова: Українська. Літературна, без обсценної лексики, але можна використовувати сленг чи діалектизми там, де це доречно (наприклад, щоб передати пряму мову героїні чи героя);
- Надсилати матеріали бажано за допомогою Google Docs (там можна відразу редагувати й обмінюватися ремарками). Подбайте, будь ласка, про те, щоб ваші тексти були максимально охайними (уніфіковані шрифти, лапки «ялинкою» і ніяких дефісів (-) замість тире (–);
Коли буде публікація?
У нас є редакційний план, але він дуже гнучкий і туди постійно вносяться якісь корективи. Тому не варто час від часу нагадувати про себе й запитувати, коли текст побачить світ. Щойно це станеться, ви обов’язково дізнаєтеся.
Коли матеріал виходить, ми дуже заохочуємо вас долучатися до його поширення, зокрема й у соцмережах.
Куди і як писати?
На електронну адресу [email protected]. Або ж стукати до нас у соцмережах (фейсбук «Поваги» чи фейсбук головної редакторки Вікторії Кобиляцької). Тільки не пишіть нам, будь ласка, опівночі в неділю — не так ефектно, але значно ефективніше буде, якщо ваш лист знайде нас у робочий час.