Повага
  • Головна
  • Статтi
  • Невдала реклама хачапурі або Чому ресторан «Мама Манана» вдався до сексуальної об’єктивації?
Статтi

Невдала реклама хачапурі або Чому ресторан «Мама Манана» вдався до сексуальної об’єктивації?

Київський ресторан грузинської кухні «Мама Манана» опублікував на своїх сторінках у соцмережах фото жінки з глибоким декольте біля хачапурі.

МАМА МАНАНА

Підписники та підписниці сторінки розкритикували таку комунікацію бренду, апелюючи до того, що заклад вдався до сексуальної обєктивації: 

«Чому ви вирішили що приниження жінок і виставляння жінки як об’єкту — це гарна ідея? Як багато це говорить про заклад і про тих хто там працює. Фу бути такими сексистами».

Читайте також: Сексуальна об’єктивація чи рекламний хід — тест

Підписниці сторінки також згадують недавню ситуацію про вечірки зі зґвалтуваннями та натякають, що подібна реклама нормалізує насилля: «Дуже любила цей заклад. Часто ходили туди всією родиною. Тепер більше не будемо. Судячи з такої реклами, жінка — то просто їжа, яку можна споживати, просто продукт, а не людина і всюду «самадуравинна». Саме такі реклами нормалізують зґвалтування», — пишуть користувачки.

Чи є у рекламі дискримінація?

У Фейсбуку користувачі також зауважують, що заклад «Мама Манана» порушує закон України «Про рекламу». Нагадаємо, що у 2021 році Верховна Рада прийняла законопроєкт про заборону сексизму і дискримінації в рекламі. Відтак, у законі зявилось визначення поняття «дискримінаційна реклама за ознакою статі».

Згідно з документом це:

«Реклама, що містить твердження та/або зображення щодо інтелектуальної, фізичної, соціальної чи іншої переваги однієї статі над іншою та/або щодо стереотипності ролі чоловіка та жінки, що пропагує принизливе та зневажливе ставлення. Реклама, що принижує гідність людини за ознакою статі, демонструє насильство за ознакою статі. А також реклама, що використовує зображення тіла людини (частини тіла) виключно як сексуального об’єкта з метою привернення уваги споживача та/або посилання (слова, звуки, зображення) на сексуальні стосунки, що не стосуються рекламованого продукту чи способу його споживання».

Адвокатка Наталя Семчук наголошує, що така реклама порушує закон, але останнє слово за відповідними державними службами:

«У цьому випадку, на мою думку, харчовий продукт, який рекламується, не пов’язаний з оголеними грудьми. Тому така реклама порушує загальні вимоги до реклами, передбачені законодавством.       Проте кінцеве рішення ухвалює все ж відповідний державний орган, який притягує до відповідальності».

За словами Семчук, зараз таким контролюючим органом є Держпродспоживслужба. У випадку, якщо реклама порушує вимоги закону, бізнес можуть оштрафувати.

Читайте також: Як боротися з сексистською рекламою: інструкція

Після критики, бренд опублікував відповідь, де зазначає, що такі фото не сексизм. Мовляв, пост у соцережах «ніяк не натякає на сексуальні стосунки, а їжа не має подвійного сенсу».

МАМА МАНАНА

Зауважимо, що це не вперше заклад використовує обєктивацію для реклами. Зокрема, 29 січня на сторінці ресторану опублікували такий пост:

Схожі записи

Жіноча література, якої ми не знали: шість історій про «анонімних» літераторок

Ганна Улюра

У виданні «Хвиля» вийшов матеріал, що стигматизує жінок

Рівність у політиці: світовий досвід та ситуація в Україні