Повага
Image default
Статтi

В Україні стартувала перша TikTok-кампанія проти гендерних стереотипів

У TikTok запустили тематичний челендж під хештегом #НЕГРІНЖУЙ
TikTok-кампанія проти гендерних стереотипів

У TikTok запустили тематичний челендж під хештегом #НЕГРІНЖУЙ. Користувачі можуть записати відеоролик, заснований на суспільних стереотипах, в яких ми живемо. До соціальної кампанії вже приєдналося 30 тіктокерів і тіктокерок і лідерів та лідерок думок з різних сфер.

Кожен та кожна з них обрали тему свого відео з понад сотні поширених стереотипів. Переглянути їх можна в TikTok, Instagram і Facebook під офіційним хештегом кампанії #GRINGE.

Хештег кампанії #GRINGE — це неологізм, утворення від сленгового слова Крінж (з англ. Cringe) — незручність й сором — та літери «G» — з англійської «gender». Грінж — це сором і ніяковість, які відчуваєш, якщо хтось діє чи озвучує поняття в рамках гендерних упереджень.

Як виникла ідея?

Ідея реалізації проекту виникла після опитування 175 підлітків у віці 13-19 років з 25 міст України. З опитаної молоді 66,3% відчували до себе гендерно упереджене ставлення, 47,3 стикалися з дискримінацією в різних формах, при цьому 53% українських тінейджерів хотіли б вивчати питання гендерної рівності та навчитися розпізнавати та розвінчувати гендерні стереотипи.

«Внаслідок глибоко укорінених стереотипів і патріархальних норм, які все ще дуже поширені, жінки та дівчата змушені відмовлятися від повноцінної самореалізації. Для їх подолання потрібен час і цілеспрямовані дії. Зміни не настануть за один день, але крок за кроком вони відбудуться», – сказала очільниця Представництва ООН Жінки в Україні Еріка Квапілова.

Обличчя TikTok-кампанії

Проблема стереотипів в суспільстві набагато глибшf, ніж просто особисті емоції людей, які стають жертвами тиску.

«Жінці не місце в бізнесі чи IT», «Не поліз в бійку – не мужик», «Кулінарне мистецтво – тільки для жінок», «Жінки мають народжувати дітей, а не будувати кар’єру». Таке штучне розподілення ролей дуже негативно впливає не лише на окрему людину, але й на суспільство та політичні й економічні процеси в цілому.

Серед амбасадорів ініціативи акторки, телеведучі та ресторатори:

  • Ектор Хіменес-Браво, суддя проєкту «МастерШеф»
  • Андрій Пишний, голова правління ощадбанку (2014 -2020) засновник ГО «Відчуй»
  • Монро, телеведуча, блогерка
  • Дмитро Щебетюк, громадський діяч, засновник «Доступно.UA»
  • Григорій Решетнік, телеведучий («Холостяк», «Холостячка»), актор
  • Яна Брензей, ведуча «Вікна-Новини»
  • Юлія Зорій та Олександра Кучеренко, ведучі «Ранок у великому місті»
  • Володимир Ярославський, співвласник ресторану «Lucky», суддя проекту «МастерШеф Україна»
  • Оксана Гутцайт, журналістка, радіо- і телеведуча
  • Сергій Костира, ведучий проєкту «Один за всіх»
  • Олена Вознесенська та Альбіна Перерва, актриси

Схожі записи

Софія Левицька: художниця і її п’ять кольорів

В українській Вікіпедії з’явилося 140 статей про видатних українок

«Якого лисого в екіпажі поліції жінки»: екснардеп Кириленко зганьбився сексистською заявою про стрілянину в Дніпрі