Вересневий моніторинг Інституту масової інформації показав, що жінок в онлайн-медіа згадують у 4 рази рідше, аніж чоловіків.А експертками жінки у середньому виступають лише у 23% матеріалів.
Разом з тим показники залученості жінок, як експерток та героїнь зростають.
«За вісім років гендерних досліджень ІМІ присутність жінок – експерток та героїнь зросла в українських медіа майже вдвічі. Ще 2014 року експерти ІМІ фіксували, що в медіа було 13% відсотків експерток. Наразі маємо вдвічі вищі показники», — кажуть в ІМІ.
Експертки
Найчастіше українські онлайн-медіа цитували експерток у матеріалах на політичну тематику – 17,2%. Далі — міжнародна тематика (14,8%) і бізнес та економіка (13,3%). 10,8% всіх експертних коментарів від жінок припали на речниць регіональних відділень правоохоронних органів, які коментували теми криміналу та надзвичайних ситуацій.
У 8,9% матеріалів жінки були експертками щодо прав людини. Значно менше жінки коментували тему освіти (7,9%), здоров’я (7,4%), погоду (3,4%), культуру та мистецтво (3%).
Найбільше експерток у вересні зафіксували на сайтах «Суспільне» (46%), «24 канал» (40%) та «Новое время» (34%). А найменше — на сайтах «Політека» (14%), «Українська правда» (11%) та «Букви» (6%).
Героїні в онлайн-медіа
Жінок-героїнь у матеріалах онлайн-медіа все ще залишається суттєво менше (29%), ніж чоловіків-героїв (71%).
Найбільше героїнь на сайті «Сегодня», але ні про який гендерний баланс там не йдеться.
«Для цих сайтів характерними є жовті матеріали про героїнь шоу-бізнесу. Такі матеріали часто містять сексистські та принизливі меседжі щодо жінок. До речі, «ТСН» кілька років поспіль входить до трійки медіа, які активно пишуть про жінок, однак залишається питання до якості таких матеріалів», — кажуть в ІМІ.
Нижчі показники, але кращої якості тексти про жінок у виданнях «Ліга» (18% загальної кількості героїнь у журналістських матеріалах), «ZN.UA» (18%) та «Інтерфакс-Україна» (17%).
Жінки найчастіше стають героїнями матеріалів про шоу-біз (34,9%), де часто вдаються до сексизму та об’єктивації. Далі — жінки-героїні рубрики криміналу та надзвичайних ситуацій (26,1%).
Лише 7,2% матеріалів стосувалися героїнь-політикинь. Далі — соціальна тематика (повсякденне життя, потреби дітей тощо, 5,5% матеріалів), міжнародна (5,3%), спорт (3,4%), освіта (3,4%), права людини (2,9%) та здоров’я (2,3%).
Нагадаємо, більшість стереотипів, які поширюють медіа, стосуються жінок. Дискримінаційні стереотипи щодо чоловіків трапляються майже у 80 разів рідше.