На початку березня в потязі «Ясіня – Запоріжжя» пасажирка Ганна Шеремета зазнала домагань від провідника. Цією історією дівчина поділилася в соціальних мережах. Розповіла, як провідник у потязі торкався її без її згоди, пише Wonderzine.
Читайте також: Домагання у потягах: що пропонують активістки та на що готова «Укрзалізниця»?
«Усе почалося з того, що він зі мною дуже дивно розмовляв, заглядав у очі, посміювався. Спочатку я подумала, що це просто старша людина, можливо, у нього так заведено спілкуватися. Мені це було не дуже приємно, тому я просто ввічливо розрахувалася та розвернулася, щоб вийти. Та раптом відчула, що щось тягне мій низ футболки, її наче трошки підіймають. А потім він ляснув мене по сідницях», — розповіла виданню Wonderzine постраждала Ганна Шеремет.
Дівчина поскаржилася гарячу лінію, а згодом (ще під час перебування в потязі) написала в чат-бот Укрзалізниці. Звернення зафіксували. Після цього до постраждалої спочатку підійшов сам провідник, а згодом начальник потяга.
«Зам’яти» — не наш підхід
Через кілька днів Ганна дізналася, що провідник отримав лише догану, тобто штамп у трудовій книжці. Постраждала знайшла в собі сили розповісти про ситуацію в соцмережах та звернулася по допомогу на лінію правової допомоги «ЮрФем: підтримка». Фахівчині ЮрФем проконсультували Ганну та написали заяву в поліцію.
Після розголосу в мережі, як пишуть «ЮрФем», Укрзалізниця відреагувала на ситуацію: «Наш начальник поїзда був на місці для з’ясування обставин відразу після отримання інформації, але, на жаль, вагон, де сталися події, не обладнаний відеофіксацією, тож повністю обставини не встановлені. Послатися на це і «зам’яти» — не наш підхід. Це питання найціннішого — безпеки наших пасажирів, а також репутації компанії та наших співробітників».
Читайте також: Зґвалтування і кругова порука суспільства
Укрзалізниця скерувала звернення до Солом’янського управління поліції ГУНП у Києві, аби правоохоронці внесли відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань та розпочали досудове розслідування.
«Мовчати про ганебне — не наш підхід. Тільки миттєва реакція та залучення правоохоронців для неупередженого розслідування. Якщо мають місце зневажливі слова, а тим більше дії — вони мають жорстко каратися по закону. Якщо ні — ім’я та честь нашого співробітника не мають бути предметом хейту в соцмережах. Тож ми запросили якнайшвидшу та ретельну перевірку, чи мали місце ознаки складу правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 153 КК України. Толерантність, якщо підтверджується така поведінка, — нульова», —прокоментували в Укрзалізниці.
На період слідчих дій провідника відсторонили від обслуговування пасажирських рейсів.
Також в Укрзалізниці нагадали алгоритм дій в таких ситуаціях: одразу апелювати до начальника поїзда та свідків, фіксувати факт неправомірної поведінки й невідкладно викликати поліцію.
Читайте також: «Як уникнути зґвалтування» або Що не так із порадами для жінок?
Сексуальні домагання — це не лише якісь фізичні дії сексуального характеру
У своб чергу, в організації «ЮрФем» нагадують про алгоритм протидії сексуальним домаганням у транспорті. Та акцентують увагу, що саме можна вважати сексуальним домаганням.
Сексуальні домагання — це небажана поведінка кривдника, яка є образливою, принизливою або залякуючою. Сексуальні домагання — це не лише якісь фізичні дії сексуального характеру. Вони можуть мати різні прояви та види: фізичні, вербальні (словесні) та невербальні.
Це не перший випадок сексуального насильства в потягах. Раніше Анастасія Лугова розповіла історію про побиття та спробу зґвалтування в потязі «Маріуполь – Київ». Тоді провідники запропонували їй гроші, щоб вона не зверталася до поліції. Після розголосу частину працівників потяга звільнили, Анастасії виплатили компенсацію.