До Міжнародного дня мотоледі, який відзначався 4 травня, четверо полтавок уперше офіційно виїхали з логотипами американського байкерського руху The Litas. З байкерками спілкувалась Повага.
Лікарка Тетяна Дубровська, яка їздить на шосейному круїзері Honda Vt 400, загорілася ідеєю створення жіночого осередку в місті ще 2015 року, тільки-но сівши на мотоцикл.
– Наприкінці 2015-го знайшла сайт The Litas і відразу подумала: «Було б круто до них приєднатися». Але тоді я ще мало їздила й не знала, що в Полтаві дівчата катаються. Уже пізніше познайомилася з іншими байкерками, – розповідає Тетяна.
Проте тоді в місті було ще не так багато мотоциклісток, щоб створювати спільноту.
А цього року Тетяна поспілкувалася з Мариною з Дніпра, у якої свій жіночий мотоклуб. Спочатку дівчата вирішили приєднатися до The Litas із дніпровським осередком, але згодом назбиралося людей на окрему групу The Litas Poltava.
– Буквально наприкінці зими – на початку весни Марина сказала, що вони зареєструвалися, і ми додалися теж. У принципі, дівчат у Полтаві кожного року все більше їздить. Зараз до спільноти приєдналося четверо полтавок, усього ж у нашому осередку шестеро байкерок, двоє – з Черкас, – говорить Тетяна.
У полтавській спільноті The Litas Тетяна Дубровська, Анастасія Піддубна, Катерина Радул та Ольга Юрченко.
– Ми постійно спілкуємося, їздимо, особливо спільнотою дівчат, адже нас мало, і намагаємося об’єднатися, допомагати одна одній. Також я знаю байкерок з Одеси, Дніпра, Києва. Ми збираємося групами на мотозльоти, – говорить Анастасія Піддубна, ветлікарка, аспірантка Інституту свинарства, яка їздить на кросовому мотоциклі Shineray, а загалом на байку вже три роки.
Жіночий байкерський рух The Litas бере початок від 2015 року. До спільноти можуть приєднатися всі мотоциклістки, незалежно від віку чи національності. Організаторки цього руху цінують жіночу силу, витривалість та індивідуальність. Це таке собі своєрідне сестринство, яке об’єднує дівчат із усього світу.
Долучитися до жіночої байкерської спільноти нескладно. Потрібно заповнити форму й потім підтримувати рух у соцмережах, публікувати фото тощо.
Якщо 2015 року у спільноті The Litas було близько 800 дівчат, то зараз цей рух нараховує понад 8 тисяч байкерок зі всього світу. Спільнота популярна в багатьох країнах Південної Америки, Африки, Австралії тощо.
Створення жіночого осередку не означає, що дівчата збираються відокремлюватися – вони й далі виїжджають на байках із чоловіками.
Якщо раніше діяли суворі правила, і дівчат до чоловічих мотоклубів не брали, то зараз ці межі стираються, адже з кожним роком все більше жінок сідає за кермо мотоцикла.
– Так раніше було. Але наші місцеві MotoRacers зробили виняток і взяли мене в клуб минулого року. Напевне, тому що багато разом працювали, і я допомагала організувати мотофестиваль. Зараз усе змінюється. Раніше дівчата створювали окремі спільноти, бо їх не пускали в чоловічі. Нині немає суворих обмежень, але в Америці залишився поділ на чоловічі та жіночі клуби, – каже Анастасія Піддубна.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Полтавська байкерка хоче створити у своєму місті офіційну жіночу спільноту
– Цьогоріч каталися на відкритті мотосезону. Річ у тім, що чоловічі компанії – це друзі, з якими ми маємо багато спільних інтересів, їздимо містом та за містом, а також виїжджаємо вдома в когось посидіти. Жіноча компанія – це, звісно, щось нове. І, я сподіваюся, це розвиватиметься. Просто хочеться, щоб більше дівчат їздило на мотоциклах, не лише за кермом автівок, а й на байках. Насправді це стимулює й серед чоловічого мотоциклетного руху викликає повагу, – говорить Тетяна Дубровська.
Їзда на мотоциклі змінила життя проджект-менеджерки Катерини Радул, яка розпочинає свій другий мотосезон і їздить на Geon:
– Із дитинства мріяла їздити на мотоциклі. Мені хотілося довести, що це мені під силу. І коли я назбирала грошей та купила свій перший мотоцикл, моє життя поділилося на до та після. Для мене відкрився зовсім інший світ. І я розумію, що так, як раніше, вже не буде ніколи. Бачу себе бабусею, яка й далі їздить на мотоциклі, мандрує містами та відвідує фестивалі, – каже Катерина.
Ольга Юрченко, яка працює нянею, їздить на Geon Pantera уже рік:
– Усе розпочалося зі старшого сина. Ми йому купили мотоцикл. Потім сів за кермо чоловік. А мені набридло якось сидіти вдома, чоловіки їздять, а я – ні. В принципі, це все було «на спор». Поїдеш? Поїду. Сіла й поїхала.
Українські байкерки можуть приєднатися до руху, звернувшись до представниць The Litas у своєму місті. Також можна зареєструватися на офіційному сайті всесвітньої спільноти.
Наталія Сіробаб