Зокрема, на жінок-експерток припадає не більш ніж 28% загальної кількості експертів, число героїнь у новинах не перевищує 29% загальної кількості героїв у стрічках новин регіональних онлайн-медіа.
Такими є результати гендерного моніторингу ГО “Інститут масової інформації”, який було проведено в 10 регіонах України в лютому 2020 року.
За результатами дослідження, найчастіше згадки про жінок траплялися в матеріалах на соціальну тематику, про кримінал та культуру.
Так, найчастіше жінок як експерток залучали в соціальній тематиці (42% загальної кількості експерток у новинах), кримінальній темі, новинах про ДТП і надзвичайні події (19,6%) та культуру (11,6%). Найменше жінок у ролі експерток було зафіксовано в екологічній, спортивній тематиці, темі прав людини (по 1,8% відповідно), а також у темі корупції / антикорупції (0,9% загальної кількості експерток у новинах).
За результатами моніторингу, найчастіше залучали жінок як експерток до новин онлайн-медіа Полтави (40% загальної кількості експертів у новинах регіону), Харкова (35%) та Одеси (33%). Водночас найменше жінок у ролі експерток було зафіксовано в новинах онлайн-ЗМІ Волині (23%), Львова (22%) та Черкас (17% загальної кількості експертів та експерток у новинах регіону).
Жінки як героїні матеріалів найчастіше фігурували в новинах на ті самі три теми – кримінал, ДТП і надзвичайні події (38,2%), соціалка (27,6%) та культура (9,2% загальної кількості героїнь у новинах). Найрідше героїні залучалися до таких тем, як права людини (1,3%), ООС (1%), екологія (0,4% загальної кількості героїнь у новинах).
Найбільше жінок як героїнь матеріалів зафіксовано в онлайн-медіа Дніпра (36%), Донецька (34%) та Черкас (33%), тоді як найменше жінок-героїнь було в онлайн-ЗМІ Миколаєва (25%) та Одеси (21% загальної кількості героїв та героїнь у новинах регіону).
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Українські регіональні ЗМІ стали гендерно чутливішими — дослідження
*У межах дослідження було опрацьовано 2500 новин із 50 регіональних онлайн-медіа в 10 регіонах України (Волинь, Дніпро, Донецьк (Маріуполь), Львів, Миколаїв, Одеса, Полтава, Харків, Херсон, Черкаси). Аналізувалися перші 50 новин стрічки кожного онлайн-ЗМІ. До моніторингу потрапили виключно новини з новинної стрічки онлайн-ЗМІ: статті, журналістські розслідування, аналітика, блоги, авторські колонки, анонси тощо не аналізуватися.
Методологія моніторингу містила аналіз кількості героїв / героїнь, експерток / експертів у новинах, які було опубліковано в стрічках обраних онлайн-ЗМІ з 10 лютого 2020 року. Також визначався відсоток експерток та героїнь у різних темах, зокрема соціальній темі, криміналі / ДТП / НП, культурі, політиці, економіці / бізнесі, ООС, екології, спорті, правах людини, корупції / антикорупції, інше.