Національний Демократичний Інститут у співпраці з Повагою та агенцією Veedoo опублікували шість анімаційних роликів, які розповідають про проблеми гендерної нерівності в Україні. Разом усі ролики набрали понад мільйон переглядів на YouTube, у Facebook та Instagram.
Переглянути всі відео можна за посиланням.
Так, гендерну нерівність в Україні на прикладі свого життя показують близнюк і близнючка Саша і Саша, народжені в Україні. Саша і Саша мають одних батьків, навчаються в одній школі, отримують однакові оцінки. Вони навіть стояли разом на Майдані в 2014 році, коли були студентом та студенткою одного університету. Зовні вони схожі як дві краплі води, але разом із цим, чи ставляться до них однаково?
Завдяки тому, що ролики описують конкретні ситуації, глядачі та глядачки могли відчути себе на місці Саші чи Саші. Формат анімованої історії зробив відео кампанії “ближчими” для молодої аудиторії, про що свідчать дані, зібрані нашою командою, адже найбільше ці ролики дивилися користувачки і користувачі віком від 18 до 24 років.
Водночас серед глядачів є представники та представниці різних вікових груп, що дає можливість зробити висновки, що тема гендерної нерівності більше не сприймається у суспільстві, як другорядна чи малозначима.
“Дуже приємно було читати слова підтримки і подяки в коментарях, хоча реакції, звісно, були різними. Частина користувачок і користувачів соцмереж розповідала про інші питання чи проблеми, пов’язані зі ставленням до чоловіків і жінок, з яким вони стикаються. Тому можна сміливо говорити, що тема містить дуже багато аспектів, які ще варто проговорити в українському суспільстві. Я також звернула увагу, що частина людей, які писали критичні коментарі, продовжували спілкування. Припускаю, що вони не змінювали свою думку кардинально, але сам факт обговорення мене дуже надихає”, – розповідає смм-менеджерка кампанії Повага Світлана Шкурай.
Українці і українки підтримують більш збалансоване представництво чоловіків та жінок в усіх життєвих аспектах, відзначає директор НДІ в Україні Ієн Т. Вудвард:
“НДІ пишається тим, що тісно співпрацював з Повагою, підтримуючи розробку серії анімацій про гендерні стереотипи, які експлуатуються недоброчесними зовнішніми акторами та внутрішніми антигендерними рухами. Українці змогли побачити неймовірну промо-кампанію Поваги на різних каналах, серед яких YouTube, Facebook та Instagram. Мене надихнули тисячі українців, які ознайомилися з матеріалами та висловили свою підтримку рівності між чоловіками та жінками”.
Ролики стали популярними і в соціальній мережі TikTok.
“Зокрема, був один випадок, коли користувачка TikTok з України завантажила анімацію на платформу, де відео стало вірусним та набрало понад 150 000 переглядів та десятки тисяч лайків – усі вони говорять про шлях України до рівності. Це підтверджує тенденцію, яку ми спостерігали у наших дослідженнях громадської думки – українці постійно підтримують і вимагають більш збалансованого представництва чоловіків та жінок в усіх життєвих аспектах. Ця кампанія є лише одним із яскравих прикладів роботи, проведеної Повагою з просування гендерної рівності та боротьби із небезпечними шкідливими стереотипами”, – говорить Ієн Т. Вудвард.
Анімовані історії близнюків Саші і Саші доповнені веб-сторінкою та генератором мемів. Генератор створює кумедні картинки із гендерним контекстом спеціально для вас. До прикладу, вказавши на сайті своє ім’я, ви отримаєте зображення із текстом: “Це Таня, Таня вважає, що немає суто чоловічих чи жіночих професій. Будь, як Таня”.
Анімації були розроблені за підтримки Уряду Канади, Швеції та Фонду розвитку ефективного врядування Великої Британії.