Повага
  • Головна
  • Статтi
  • Раніше жінок не брали: як Анастасія Мазуркова почала працювати машиністкою в харківському метро
Статтi

Раніше жінок не брали: як Анастасія Мазуркова почала працювати машиністкою в харківському метро

Анастасія Мазуркова машиністка метро Харків

У харківському метро вперше за всю історію підземки почала працювати жінка на посаді машиністки електропоїзда. До 2024 року на цю посаду жінок не брали.

Чому обрала таку професію і як працює нині, Анастасія Мазуркова розповіла Суспільне Харків.

Із дитинства мріяла пов’язати життя з транспортом

Анастасії Мазурковій 25 років. Вона закінчила Національний технічний університеті «Харківський політехнічний інститут».

Як каже машиністка, транспорт її цікавив із дитинства, тож після навчання одразу пішла працювати у метро.

«Пропрацювавши на станції, я вирішила піти машиністкою. Отримала досвід, як працює метрополітен загалом. Далі вирішила себе спробувати й пішла у технічну школу», — розповідає Мазуркова.

Анастасія Мазуркова машиністка метро

Читайте також: Монтувальниці сонячних електростанцій: як жінки освоюють нові професії


Чому стала машиністкою

2017 року Кабмін скасував перелік професій, на яких не можна було працювати жінкам. Серед них була і машиністка поїзда метрополітену. У січні 2023 року у харківській підземці оголосили набір на курси машиністок електропоїзда.

Анастасія Мазуркова каже, що особливого ставлення зі сторони колег не відчуває. Хоча для багатьох незвично, що вона обрала цю професію.

«Для чоловіків незвично, що жінка намагається долучитися до професії. Але наш колектив поставився з цікавістю, з повагою», — каже перша машиністка в харківському метрополітені.

За словами Мазуркової, робота машиністки поїзда не з простих — потребує значної концентрації та уваги.

«Для мене важливо не стільки руйнування стереотипів, а щоб люди розуміли з професійного погляду складність професії машиніста.

Навіть зараз є люди, які вважають, що працювати машиністом не складно, а якщо жінка працює, то ще більш не складно. Багато хто вважає, що просто їдеш по тунелю прямо. Звісно, їдеш по тунелю, але складність у тому, що ти постійно перебуваєш у напрузі, у стані підвищеної уваги.

Умови праці: тунель, поїзд, світло-темрява, вібрації, робота з пасажирами. Коли ти сидиш у кабіні, пасажири — за спиною, і там дуже багато людей. Ми намагаємося працювати, щоб було комфортно», — пояснює Анастасія Мазуркова.

Анастасія Мазуркова машиністка у метро

Як проходить навчання

За словами Анастасії, охочі стати машиністками мають спочатку подати заявку до технічної школи метрополітену.

«Потім триває теоретична частина навчання десь пів року. Під час навчання складаються іспити з кожного предмету, який викладається. Після закінчення теоретичного навчання складають фінальний іспит на право управління електропоїздом», — розповідає Мазуркова.


Читайте також: Пілотний проєкт із підготовки водійок вантажівок: як узяти участь у відборі


Якщо іспити складені успішно, випускник чи випускниця школи метрополітену стає помічником машиніста.

«Найскладніше в процесі становлення машиніста — поєднати теорію та практику. Дуже багато інформації, яку вивчаєш, намагаєшся зрозуміти, а потім всю цю інформацію, яку запам’ятала і складала іспит, треба перекласти на практику.

Зараз машиністи, і не тільки машиністи, а взагалі комунальні працівники дуже потрібні місту. Треба бути готовими до досить важкої праці. Але не забувати, заради чого це все робиться. Не бійтеся, приходьте, пробуйте себе», — говорить Анастасія Мазуркова.

Нагадаємо, в червні в київському метрополітені також на навчання на машиністів набирали жінок, оскільки для функціонування підземки не вистачає чоловіків.

Схожі записи

Доброзичливий сексизм — це неприйнятно: що не так із риторикою Садового?

«Я знімала до останнього»: афганська режисерка Сахра Карімі змогла втекти з Кабула

Про «підстилку», або як сприймають жінок у Верховній Раді