Повага
  • Головна
  • Статтi
  • Пам’ятати про гендерний баланс та перевіряти титри: поради медіа для ефективної комунікації з експертами та експертками 
Статтi

Пам’ятати про гендерний баланс та перевіряти титри: поради медіа для ефективної комунікації з експертами та експертками 

Кампанія проти сексизму у медіа та політиці Повага влаштувала обговорення стосовно співпраці експертів та експерток у медіа. Ми зібрали основні поради для журналістів та журналісток для ефективної взаємодії з фахівцями та фахівчинями різних сфер.

  • Звертати увагу на гендерний баланс експертів та експерток у ваших ефірах\статтях.

Як відзначив генпродюсер Українського радіо Дмитро Хоркін, їхнє ЗМІ нині може з впевненістю сказати, що голоси жінок в ефірах радіостанції Суспільного мовника лунають часто та експертно. Допомогла прийти до балансу таблиця, яку вони колись почали складати для того, аби відслідковувати представленість різних політсил в ефірах. Тоді ж звернули увагу і на гендерну складову питання. 

Зокрема, Дмитро Хоркін відзначає, що в медіа і нині можна помітити нестачу експерток у темах політики та економіки та це не означає, що експерток у ціх темах немає. 

  •  Чітко пояснювати формат і тематику розмови експертам та експерткам. 

Без якісного обговорення ефіру, він може бути неефективним, відзначає докторка психологінчих наук Любов Найдьонова.

“Якщо цього роз’яснення немає, то це буде дуже неефективно. (..)Тому  дуже багато хороших експертів ображаються через це і не хочуть іти в медіа. Це також і про питання довіри”, — говорить Любов Найдьонова.

  • Не змінювати тему розмови без попередження експерта\експертки.
  • Не ображатися, якщо людина говорить, що не є фахівцем з конкретної теми, а попросити порадити іншого експерта.
  • Перевіряти титр та фах експерта перед ефіром\записом\публікацією статті.

Медіаекспертка та тренерка з безпеки для журналістів Інституту масової інформації Ірина Земляна наголошує на важливості цього пункту, оскільки подекуди недоброчесні експерти можуть видавати себе не за тих, ким є насправді. 

  • Не лінуватися шукати нових експертів та поповнювати базу фахівців вашого ЗМІ.

Більше про співпрацю медіа та експертів\ок дивіться у відео.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Брак часу і страх критики заважають експерткам бути більш публічними — опитування

Зазначимо, що згідно з даними останнього дослідження ІМІ, у медіа присутні лише 19% коментарів експерток та 81% експертів. 

Крім того, 69% опитаних експерток, вважають, що жінки-фахівчині недостатньо представлені в медіа.

Схожі записи

Бути чи не бути фемінітивам?

Світовий бестселер про жіноче лідерство з’явився в українському перекладі

Впровадження гендерної політики дуже небезпечне для нашої країни — Турчинова