Повага
  • Головна
  • Статтi
  • «Не нудна» реклама дезінфектора та невиправдані очікування чоловіка: куди скаржитися на дискримінаційну рекламу у мережі?
Статтi

«Не нудна» реклама дезінфектора та невиправдані очікування чоловіка: куди скаржитися на дискримінаційну рекламу у мережі?

Акцент на жіночі груди в рекламі дезінфектора та “невиправдані очікування” хлопця під час зустрічі із дівчиною. Повага розповідає про дискримінаційну рекламу, куди на неї скаржитись та показує приклади реклами, якої не має бути у 2020 році.

“Не нудна” реклама дезінфектора 

У рекламі дезінфектора, розміщеній на сторінці “A BIG MAN” в Instagram, жінка знімає з себе захисний костюм та залишається лише у спідній білизні. У ролику використовують крупні плани грудей та сідниць акторки.

“Один з найпопулярніших продуктів останніх місяців — дезінфектор. Але рекламувати його нудно — не про нас!”, — йдеться в описі до відеоролику.

Про цю рекламу з елементами сексизму та об’єктивації жіночого тіла Повазі повідомили наші читачі, позначивши під дописом. Натомість бренд просто заблокував нашу сторінку, сам допис водночас і досі доступний для перегляду.

“Невиправдані очікування”

Сервіс таксі “Opti.global” опублікували у своїх соцмережах ролик, де хлопець вперше зустрічається із дівчиною та розчаровується.

“100% серед нас є люди, які будують завищенні очікуванняя від чогось”, — йдеться в описі до реклами.

Така промоція викликала хвилю обурення у користувачів та користувачок.

“Яке ж ви дно”, — йдеться в одному із коментарів.

Проте компанія швидко відреагувала на невдоволення клієнтів та перепросила за рекламу, видаливши її.

“Наша компанія не підтримує будь який прояв дискримінацій! У нас працюють багато молодих людей і більш старших. Від 20 до 80. І кожен задоволений своєю роботою. У нас немає поняття – «я твій босс, роби, що я сказав!»😅 Це точно не про нас. Жінка, чоловік, представник ЛГБТ, собачка/котик, чорний, білий, зелений(дивлячись який😂напевно це єдине), сумний, веселий – для нас це не має значення❤️”, — йдеться у тексті вибачення. 

Подібні конфлікти між клієнтами та компаніями через некоректну рекламу трапляються не тільки в Україні. Так, наприклад, нещодавно у сексизмі звинуватили і бренд одягу Burberry. У своєму Instagram, бренд опублікував світлину, на якій оголений чоловік сидить на шиї у жінки. Її обличчя при цьому закрите сумкою.

«Для мене це буде приводом більше не купувати ваш бренд. Ви божевільні. Є велика різниця між мистецтвом і позбавленою смаку фотографією », — йдеться в одному з коментарів.  


Після низки гнівних коментарів бренд видалив згаданий допис, нині він недоступний.

Це лише кілька прикладів некоректної реклами, які ми зустрічаємо у повсякденному житті. Як визначити, чи дискримінаційна реклама та куди скаржитися на неї Повага запитала у юристки Христини Кіт. 

Яка реклама є дикримінаційною? 

“Це реклама, яка містить жарти, жести, візуалізацію, певні слова, якими применшується значення певної групи або особи”, — пояснює юристка Христина Кіт.

Як поскаржитися на дискримінаційну рекламу в мережі? 

Юристка відзначає, що поскаржитися на рекламу в мережі можна так само, як і на некоректні зображення на білбордах чи рекламу в газеті.

  • Потрібно зробити скрін дискримінаційної реклами або сфотографувати.

Христина Кіт також зазначає, що можна зберегти посилання на допис, який вас обурив, проте краще все ж зробити скрін, оскільки після хвилі осуду публікацію можуть змінити чи видалити.

  • Зафіксуйте дату та час публікації допису та час, коли ви його мітили.
  • Знайдіть власника сайту або сторінки, на якому розміщена дискримінаційна реклама.

“Це важливо тому що притягають до відповідальності тих, хто цю рекламу розміщують або тих, хто цю рекламу створили і поширили”, — уточнює експертка.

  • Звернутися із скаргою можна до Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів, Індустріального гендерного комітету з реклами або до Секретаріату Уповноваженої ВРУ з прав людини. Крім того, якщо йдеться про рекламу на радіо або телебаченні, поскаржитися на неї можна ще і до Нацради з питань телебачення та радіомовлення.
  • Шаблон для подібних звернень можна знайти на сайті Індустріального гендерного комітету або оформити скаргу у довільній формі, додавши до неї скріншоти та згадану вище інформацію.

Схожі записи

«Погані дороги» як сеанс кінематографічного психоаналізу

Дмитро Десятерик

Слово, що змінює, та «запасні життя» Ірини Славінської

Уривок із книжки Елізабет Ґілберт «Я згодна»