Акцент на жіночі груди в рекламі дезінфектора та “невиправдані очікування” хлопця під час зустрічі із дівчиною. Повага розповідає про дискримінаційну рекламу, куди на неї скаржитись та показує приклади реклами, якої не має бути у 2020 році.
“Не нудна” реклама дезінфектора
У рекламі дезінфектора, розміщеній на сторінці “A BIG MAN” в Instagram, жінка знімає з себе захисний костюм та залишається лише у спідній білизні. У ролику використовують крупні плани грудей та сідниць акторки.
“Один з найпопулярніших продуктів останніх місяців — дезінфектор. Але рекламувати його нудно — не про нас!”, — йдеться в описі до відеоролику.
Про цю рекламу з елементами сексизму та об’єктивації жіночого тіла Повазі повідомили наші читачі, позначивши під дописом. Натомість бренд просто заблокував нашу сторінку, сам допис водночас і досі доступний для перегляду.
“Невиправдані очікування”
Сервіс таксі “Opti.global” опублікували у своїх соцмережах ролик, де хлопець вперше зустрічається із дівчиною та розчаровується.
“100% серед нас є люди, які будують завищенні очікуванняя від чогось”, — йдеться в описі до реклами.
Така промоція викликала хвилю обурення у користувачів та користувачок.
“Яке ж ви дно”, — йдеться в одному із коментарів.
Проте компанія швидко відреагувала на невдоволення клієнтів та перепросила за рекламу, видаливши її.
“Наша компанія не підтримує будь який прояв дискримінацій! У нас працюють багато молодих людей і більш старших. Від 20 до 80. І кожен задоволений своєю роботою. У нас немає поняття – «я твій босс, роби, що я сказав!»😅 Це точно не про нас. Жінка, чоловік, представник ЛГБТ, собачка/котик, чорний, білий, зелений(дивлячись який😂напевно це єдине), сумний, веселий – для нас це не має значення❤️”, — йдеться у тексті вибачення.
Подібні конфлікти між клієнтами та компаніями через некоректну рекламу трапляються не тільки в Україні. Так, наприклад, нещодавно у сексизмі звинуватили і бренд одягу Burberry. У своєму Instagram, бренд опублікував світлину, на якій оголений чоловік сидить на шиї у жінки. Її обличчя при цьому закрите сумкою.
«Для мене це буде приводом більше не купувати ваш бренд. Ви божевільні. Є велика різниця між мистецтвом і позбавленою смаку фотографією », — йдеться в одному з коментарів.
Після низки гнівних коментарів бренд видалив згаданий допис, нині він недоступний.
Це лише кілька прикладів некоректної реклами, які ми зустрічаємо у повсякденному житті. Як визначити, чи дискримінаційна реклама та куди скаржитися на неї Повага запитала у юристки Христини Кіт.
Яка реклама є дикримінаційною?
“Це реклама, яка містить жарти, жести, візуалізацію, певні слова, якими применшується значення певної групи або особи”, — пояснює юристка Христина Кіт.
Як поскаржитися на дискримінаційну рекламу в мережі?
Юристка відзначає, що поскаржитися на рекламу в мережі можна так само, як і на некоректні зображення на білбордах чи рекламу в газеті.
- Потрібно зробити скрін дискримінаційної реклами або сфотографувати.
Христина Кіт також зазначає, що можна зберегти посилання на допис, який вас обурив, проте краще все ж зробити скрін, оскільки після хвилі осуду публікацію можуть змінити чи видалити.
- Зафіксуйте дату та час публікації допису та час, коли ви його мітили.
- Знайдіть власника сайту або сторінки, на якому розміщена дискримінаційна реклама.
“Це важливо тому що притягають до відповідальності тих, хто цю рекламу розміщують або тих, хто цю рекламу створили і поширили”, — уточнює експертка.
- Звернутися із скаргою можна до Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів, Індустріального гендерного комітету з реклами або до Секретаріату Уповноваженої ВРУ з прав людини. Крім того, якщо йдеться про рекламу на радіо або телебаченні, поскаржитися на неї можна ще і до Нацради з питань телебачення та радіомовлення.
- Шаблон для подібних звернень можна знайти на сайті Індустріального гендерного комітету або оформити скаргу у довільній формі, додавши до неї скріншоти та згадану вище інформацію.