Повага
Статтi

Феміністками бути модно

Два роки тому модний будинок Prada випустив колекцію футболок з феміністичними принтами в рамках капсульної колекції Poster Girl. Ілюстратор Роберт Макгінніс (робив постери до стрічок «Сніданок у Тіффані» і «Джеймс Бонд») зокрема обіграв фільм Федеріко Фелліні «Місто жінок», розробляючи дизайн футболок. У фільмі головний герой стає заручником емансипованих жінок, які намагаються відстояти свої права.

Нині українські молоді бренди та ілюстратори також кажуть: фемініст/ками бути модно!

«Сама собі олігархиня»

У квітні платформа українських брендів «Всі.Свої» за підтримки Фонду Олени Пінчук та Одеського художнього музею представили колекцію футболок «Не вішай ярлики».

Написи «Спитай мене, коли я вийду заміж!», «Моє тіло – не фон для твоєї реклами», «Моя сексуальність не провокує насилля», «Моє місце там, де я хочу» та «Сама собі олігархиня» розвінчують п’ять гендерних стереотипів.

Це усталені в суспільстві хибні твердження про те, що:

  • краса не поєднується з розумом;
  • жінка повинна вийти заміж, її головна функція – репродуктивна;
  • чоловіки заробляють більше і це нормально;
  • жінка не здатна сама досягти чогось тощо.

Зображення – це картини відомих художників, які зберігаються в колекції Одеського художнього музею.

Жіночі образи взяті з картин:

  • «Революціонерка» Юлія Бершадського;
  • «Портрет Т.М. Брайкевич» Костянтина Сомова;
  • «Жінка з птахом» до нездійсненого панно Зінаїди Серебрякової для Казанського вокзалу в Москві;
  • «Купальниця» Тімолеона Карла Неффа;
  • «Купальниці» Амшея Нюренберга.

Купити футболку можна тут.

«А часікі то тікають…»

Серію футболок «для родинного застілля» розробила команда Royenko Marketing Agency. Вони закликають носити футболки, а не ярлики.

За словами творців, весняний сезон сімейних святкувань часто означає старт стереотипних запитань до дівчат. Сімейні застілля – це час висміювання дівчат та жінок, які ще незаміжні або заміжні і ще без дітей, або «ще гірше» – незаміжні, без дітей та активно розбудовують власну кар’єру.

Можна обрати футболку з такими написами: «А часікі-то тікають…», «Маєш бізнес, а хто готує їсти?», «Нахіба тобі работать, ти же дєвочка!», «Така красіва, шкода шо розумна!»

«Кожна з нас чула на свою адресу ці стереотипи-запитання безліч разів. Зокрема від найближчих людей. Знаєте, просто накипіло. Але замість довгих просвітницьких розмов ми вирішили довести все до абсурду і вдарити гумором по стереотипах», – коментувала виданню TheDevochki Ольга Роєнко, СЕО Royenko Marketing Agency.

Під кожним написом хештег «носи_футболку_не_ярлик». Проект із однойменною назвою – фіналіст всеукраїнського конкурсу дизайну від компанії «Всі.Свої» та благодійного фонду AIDS.UA Олени Пінчук.

Команда агенції не виграла, проте вирішила реалізувати проект самостійно під брендом Re4i by Royenko Marketing Agency.

Купити футболку можна тут

Yes, she codes

Академії Кодування та соціально-свідомий бренд Zmist&Forma розробили дизайн футболки у вигляді програмного коду з текстом з конвенції ООН 1979 року про руйнування стереотипів щодо жінок. Цитату «для того, щоб досягти рівності між чоловіками та жінками, ми маємо змінити уявлення про стереотипні ролі чоловіків та жінок» написали на футболці мовою програмування.

Ініціатор/ки проекту зазначають, що кампанія спрямована на боротьбу зі стереотипом про те, що жінки не можуть працювати у сфері IT.

За словами Антона Мельника, засновника Академії кодування в Україні, у сфері IT зайнято близько 10% дівчат, у самому кодуванні лише 2%. Він зазначає, що проблема також і в роботодавцях в Україні, які часто досі вважають, що програмування – чоловіча справа.

Крім того, у рамках прокомпанії закликають розповідати про проблеми гендерної рівності у професійній сфері, свої власні історії про міфи та стереотипи щодо «нежіночої» професії, додаючи хештеги  #нежіночапрофесія #дівчатапрограмують #yesshecodes

Купити футболку можна тут

«Залиште Середньовіччя собі»

«Залиште Середньовіччя собі» – ще один проект, який брав участь у конкурсі «Не вішай ярлики», проте не виграв і нині шукає фінансування на втілення.

Автори ідеї зазначають, що кожен стереотип щодо жінок у 2019 році — від берегині до куховарки — наближає не до прогресивної цивілізації, а до темного Середньовіччя.

«Єдина жіноча постать, яку широка аудиторія знає з уроків історії середньовічної України  — це княгиня Ольга. Тому ми використати її образи з книжкових мініатюр Радзивілівського літопису для створення принтів», – говорять ілюстратори.

У принтах стереотипи обігрують за допомогою середньовічних ілюстрацій. Наприклад, уявлення про те, що жінка не вміє кермувати: на футболці з написом «Права не купувала. Паркуватися вмію. А ти шо?» княгиня Ольга з єпископами зображена в човні.

Всі футболки за посиланням

«Females are strong as hell».

Футболки з феміністичними написами зараз знайти не так важко. Адже навіть поза конкурсами та промокампаніями, вітчизняні бренди просто додають антистереотипний одяг до своїх колекцій.

Наприклад, серед одягу бренду WeAnnaBe, який власноруч виробляє тканини (твід, трикотаж, еко-шкіру, денім) можна знайти футболку з написом «Females are strong as hell».

Так само і в масмаркеті, особливо не напружуючись, можна вихопити футболку з cупергеройками та написом «Femme Power». Адже феміністками бути модно.

Ана Море

Схожі записи

Ольга Полякова подає до суду на українське медіа за образу доньки

«Жінкономіка» зазнала невдачі: що не так із системою працевлаштування в Японії?

Крок за кроком: як жінки допомагають одна одній під час війни?