Повага
  • Головна
  • Статтi
  • «Багато діла до жіночого тіла»: кому і чим не вгодила скульптура у Стрийському парку?
Статтi

«Багато діла до жіночого тіла»: кому і чим не вгодила скульптура у Стрийському парку?

скульптуру «Впевнена»
Скульптура «Впевнена»

У Львові готуються до щорічного тижня скульптури. Цьогоріч тема заходу «Старе й нове» показуватимуть зміни на тлі зв’язку з минулим. Як зазначають в Управлінні культури Львова, загалом у Стрийському парку встановлять 8 скульптур, які стоятимуть там до листопада 2024 року. Усі скульптури зроблені із сірого граніту з українських кар’єрів. Деякі твори є абстрактним символом, деякі «продовжують тему класичного мистецтва, але новою сучасною мовою».

Перші скульптури вже почали монтувати, а тим часом один із експонатів викликав обговорення у мережі.

Осуду піддали скульптуру «Впевнена» українського митця Василя Корчового. Коментатори засуджують фігуру жінки, називають її «огидною», «скульптурним непотребом». Деякі коментаторки зазначили, що скульптура «травмує дітей» своїм виглядом та псує «природнє відчуття прекрасного», тож більше не підуть із дітьми до Стрийського парку.

Читайте також: Фетфобія: Коли вага стає проблемою?

Водночас на захист експонату стало багато людей. Блогерка, авторка YouTube-каналу «Це ніхто не буде дивитись!» Емма Антонюк переконана, що хейтери скульптури «просто не готові прийняти той факт, що люди можуть бути і такими».

«Допустимі варіації того, як має виглядати чоловік, значно ширші (у всіх сенсах) від того, що суспільство пробачить жінці. І це дуже не ок, бо лицемірство — це бридко. А суспільна уява, в якій жінка не живе, а прикрашає, має бути скоригована. Заради дівчат, які колись стануть дорослими жінками і не мусять проживати сором і ненависть до себе, бо львівський депутат вважає, що від їхнього вигляду тріскається його чутлива до естетики навколишнього світу сітківка», — написала вона на своїй сторінці в Instagram.

Instagram
Скріншот із Instagram Емми Антонюк

«Помітили, як багато є діла до жіночого тіла? Вже й скульптура не вгодила. А причина така очевидна — об’єктивація і сексуалізація» зауважила очільниця Волинського пресклубу Богдана Стельмах.

У музеї краще ходити із зав’язаними очима?

Перекладачка Марта Госовська нагадала, що образи жінок різної фігури зображували у мистецтві завжди.

«У Львові всім все виколює очі. Або поперек горла. Як от скульптура оголеної жінки не з параметрами барбі. Обурений люд скаржиться, що діти перелякаються, що в парк тепер не зайти, що бридко на всі ці складки жиру дивитися і все таке.

Взагалі в музеї краще ходити із зав’язаними очима. Або не ходити. Так ще надійніше. Ні в парк, ні в музей. Щоб не зранити вразливу свідомість реалістичним зображенням різного тіла», — зауважила вона.

Скульптура, що розширює рамки

Співорганізатор виставки Павло Гудімов написав у фейсбуку, що вдячний усім, хто коментує скульптури:

«Це так важливо жити в місті і країні, де демократичні думки є частиною всіх процесів, цокрема в культурі. Безмежно дякую за кожне слово, написане про скульптури, за кожну думку, яка збігається чи не збігається з моєю» написав Гудімов.

Читайте також: Керівницю музею Голодомору почали цькувати через зовнішність — чому це неприйнятно?

Під дописом Павла Гудімова залишила коментар очільниця столичного Музею голодомору Леся Гасиджак, яка нещодавно зазнала цькування в соцмережах через зовнішність. Вона написала, що поширення фото скульптури Корчового спричинило новий шквал мемів та хейту на її адресу.

«Зі свого боку хочу подякувати за цю прекрасну роботу і проект. Якщо всесвіт вирішив випробувати мене на стійкість (а ти/ви/команда є одними з операторів цього процесу), то у нього це напрочуд вдало виходить. Бо пішла нова хвиля мемів, щирих коментарів від добрих ідеальних галичан. Хоча, не приховуватиму, думки про те, що вам заплатили ті, хто 3 тижні тому почав все це божевілля, в мене теж були… Тільки найбільшому ворогу бажаю опинитися в подібній ситуації» написала Гасиджак.

Своєю чергою, Гудімов дуже високо оцінив скульптуру.

«Здається, що ця скульптура істотно розширює рамки. Я більш ніж певен, що багато людей взагалі по-іншому подивиться на поняття краса, після того, як підуть і наживо подивлються роботу Корчового. І відверто кажучи, ми всі маємо оцю низку стереотипів, які сформовані рекламою, масовою інформацією і взагалі масовою свідомістю. І мені здається, що Корчовий підняв надзвичайно важливу тему. Розширення поняття краса, диверсифікація цього поняття і, саме головне, він це робить настільки професійно, що неможливо підкопатися»прокоментував Павло Гудімов.

Покликання художника — ламати стереотипи

Тим часом, відомий український художник-ілюстратор Максим Паленко відреагував на обговорення довкола фігури жінки у вигляді карикатури.

Зображення Максима Паленка
Зображення Максима Паленка

Сам автор скульптури Василь Корчовий раніше пояснював, що «покликання художника — ламати стереотипи», а своєю скульптурою він виступив проти бодішеймінгу, до якого українське суспільство останнім часом вдається все частіше.

«Я не роблю красивих жінок — я роблю красиву скульптуру. Це краса, яку я розумію, при цьому нічого не вигадуючи. І для мене головне джерело натхнення — це природа», — говорить митець.

Схожі записи

В Україні збирають підписи на захист прав восьми жінок: хто вони?

Три твори, в яких Олекса Стороженко руйнує стереотипи

Валерія Сергєєва

Як праворадикальні групи зривали дискусію про самих себе