Повага
  • Головна
  • Статтi
  • Відкритий лист до Лілії Гриневич з приводу шкільного курсу «Сімейні цінності»
Статтi

Відкритий лист до Лілії Гриневич з приводу шкільного курсу «Сімейні цінності»

Нещодавно було опубліковано листа Міністерства освіти і науки № 1/9-562 від 21 жовтня 2016 року “Про впровадження курсу “Сімейні цінності”. Команда кампанії боротьби проти сексизму Повага прочитала навчально-методичний посібник цього курсу. Нижче публікуємо нашого відкритого листа до міністерки освіти та науки Лілії Гриневич.

Шановна Ліліє Михайлівно!

Звертаємося до Вас стосовно листа Міністерства освіти і науки № 1/9-562 від 21 жовтня 2016 року “Про впровадження курсу “Сімейні цінності”. У листі пропонується продовжити програму формування сімейних цінностей, зокрема, через курс за вибором або факультатиів “Сімейні цінності”, а також наводиться перелік схвалених Науково-методичною комісією з проблем виховання дітей та учнівської молоді Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України програм та посібників з цього курсу.

Після ознайомлення з ними, зокрема, із текстом навчально-методичного посібника за авторства В.І.Прит, 3. В. Охрименко, Л. В. Корецької, ми вважаємо неприпустимим використання цих матеріалів у навчальному процесі.

Навчально-методичний посібник до курсу “Сімейні цінності” містить:

  • — Висловлювання сексистського характеру, зокрема, стереотипізовані уявлення про властиві жінками і чоловікам характеристики і соціальні ролі. Місце жінки визначається у родині, а чоловіка — у публічному просторі, жінкам приписується емоційність, а чоловікам – логічне мислення, жінка є пасивною, а чоловік — активним.

  • —  Висловлювання гомо- і трансфобного характеру, зокрема, гомосексуальність поставлено в один ряд із сексуальними збоченнями та фанатизмом.

  • —  Висловлювання, що суперечать науковим дослідженням та не відповідають дійсності, наприклад, теза, що зростання кількості гомосексуальних стосунків та випадків зміни статі зумовлені впливом “деяких продуктів, таких як пиво, ліки та контрацептиви, на гормональну сферу і навіть генну природу людини”.

  • —  Вислювлювання, що закликають відмовитися від отримання знань про людську фізіологію, цим самим ставлячи під ризик здоров’я та навіть життя учнів: “(Людині) не потрібні специфічні відомості про біологічний устрій статевих органів, навіть якщо вона не достатньо обізнана в цій галузі. Її теоретичні уявлення про статеве життя або практичний досвід не настільки важливі для статевої культури — набагато важливіше те, які людина має уявлення про статеву культуру і як ставиться до цієї сторони життя”.

— Рекомендації використовувати такі навчально-методичні матеріали суперечать Конституції України, Законам України “Про рівність прав та можливостей жінок і чоловік”, “Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні”, міжнародним зобов’язанням України щодо встановлення гендерної рівності та протидії дискримінації.

Ми вимагаємо відкликати рекомендації щодо впровадження цього курсу у загальноосвітніх закладах України. Натомість ми пропонуємо рекомендувати навчальним закладам використовувати у навчально-виховному процесі матеріали, де викладено науково обґрунтовані та достовірні відомості про людську фізіологію, сексуальність та основи гармонійних різноманітних стосунків, спираючись, зокрема, на Стандарти сексуальної освіти, розробленим Європейським регіональним офісом Всесвітньої організації охорони здоров’я, а також матеріали, де б викладалися основи запобігання домашньому насильству, сексуальним домаганням, насильству над дітьми.

Ми сподіваємося, що ініційована МОН перевірка призведе до скасування грифу.

Команда кампанії боротьби проти сексизму Повага

Схожі записи

«Да, у меня «эти дни» — дни борьбы с диктатурой»: интервью про феминизм, протесты и жизнь в Беларуси

Майлі Сайрус, Бейонсе та Мадонна — феміністки, яких критикують за сексуальні відео

Катерина Птаха, фотографка: Моє завдання — надихнути людину, щоб вона хотіла жити й рухатися далі

Наталка Сіробаб