Повага
  • Головна
  • Статтi
  • Жінка зі шваброю, чоловік з ноутбуком: реакції на сексистську інфографіку МОЗ
Статтi

Жінка зі шваброю, чоловік з ноутбуком: реакції на сексистську інфографіку МОЗ

Міністерство охорони здоров’я проілюструвало заклик залишатися вдома на травневі свята серією робіт від художниці Євгенії Гапчинської. На них, серед іншого, жінка – прибирає, а чоловік – працює за комп’ютером.

Зображення публікують в Telegram-каналі, верифікованому Міністерством охорони здоров’я “Коронавірус_Інфо”.

Дві з ілюстрацій викликали обурення у мережі.

Так, на одній картинці, зображена жінка в масці, рукавичках та зі шваброю і напис: “Дезинфікую оселю, роблю вологе прибирання щодня”.

На іншій – чоловік. Він сидить за ноутбуком, у білій сорочці.

“Нарешті є час закінчити онлайн-курси”, — написано на зображенні.

Розробником цих листівок став Інститут когнітивного моделювання.

 

 

 

 

Одна із користувачок Йордана Дранчук у коментарях до допису продемонструвала, як би, на її думку, мали виглядати ілюстрації, аби не підкріплювати сексистські стереотипи.

“Як змогла, вибачте за кустарність, не могла стриматись ..”, — написала жінка.

 

Що не так із зображеннями МОЗ?

Повага попросила прокоментувати таку інфографіку від МОЗ доцентку кафедри соціології Національного університету “Києво-Могилянська академія” та гендерну експертку Української гельсінської спілки з прав людини Тамару Марценюк.

Експертка відзначає, що попри позитивну мету соціальної реклами, ілюстрації пропагують поширені гендерні стереотипи.

Прикро, але зображення саме жінки як такої, яка здійснює вологе прибирання, а чоловіка, який у той час займається онлайн навчанням – це усталені гендерні стереотипи, які варто було б підважувати, а не поширювати. В українському суспільство саме жінки стикаються із подвійним навантаженням, адже окрім оплачуваної праці здійснюють непропорційно велику частку неоплачуваної хатньої і доглядової праці. Відповідно через брак такого ресурсу як час жінки зазвичай не можуть собі дозволити проходити онлайн курси і займатися самоосвітою. А ця соціальна реклама якраз підтримує такий несправедливий розподіл гендерних ролей, замість того, аби, навпаки, використати карантин як можливість зазначити, що у скрутний час варто підтримувати одні одних і справедливо розподіляти хатню роботую. Загалом державні органи також повинні дотримуватися міжнародних зобов’язань України і вітчизняного законодавства. Тому я б радила людям, які створили цей креатив і представникам МОЗ, що його затвердили, перечитати Закон України “Про забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків”, якому уже 15 років. Та й загалом від креативної соціальної реклами хочеться розмаїтих нестереотипних ідей, а не відтворення сексизму“, — зазначає Тамара Марценюк.

Нагадаємо, як писала Повага раніше, 4 травня у Верховній Раді зареєстрували законопроєкт “Про внесення змін до закону” Про рекламу”  щодо протидії дискримінації за ознакою статі”.

Схожі записи

«Cидіти вдома». Що таке піклувальна праця?

Чиє свято?

«Скляна скеля» для жінок у бізнесі: менше керівних посад, більше звільнень у час кризи

1 comment

Константин 7 Травня 2020 at 1:15 am

У меня вопрос, почему вы здесь в дите сексизм, а в плакатах, где мужчина дарит женщине дорогие украшения-нет? Может быть вы и есть сексисты?

Коментарі закриті.