Повага
  • Головна
  • Статтi
  • Відповідальний бізнес: як українські компанії протидіють насильству
Статтi

Відповідальний бізнес: як українські компанії протидіють насильству

Українські компанії вже кілька років поспіль продовжують втілювати практики на підтримку жінок. Інформаційні кампанії, як наприклад, із протидії гендерно зумовленого насильства ,не припиняються навіть нині.

Станом на 2022 рік 18 українських бізнесів підписали Принципи розширення прав та можливостей жінок (Women Empowerment Principles – WEPs), які передбачають справедливе ставлення до жінок і чоловіків без дискримінації, а також підтримку здоров’я, добробуту і безпеки працівниць. Про це пише Forbes.

40 компаній підписали Декларацію задля досягнення гендерної рівності та запобігання домашньому насильству, і доєднались до Корпоративного альянсу. Що це означає на практиці? 

Підписанти розробляють та впроваджують Політики гендерної рівності та протидії дискримінації. Також здійснюють дослідження щодо дискримінації на робочому місці (за ознаками статі, віку, наявності сімейних обов’язків, інвалідності, сексуальної орієнтації тощо), оцінюють гендерну чутливість корпоративних практик, підтримують програми відповідального батьківства. Окрім цього, інформують працівників та працівниць про запобігання і протидію утискам на робочому місці, допомагають постраждалим від насильства тощо.

Що роблять українські компанії для запобігання гендерно зумовленому насильству

Українська медіагрупа Starlight Media реалізує програму з підтримки постраждалих від домашнього насильства. Вона передбачає змогу потерпілої особи звернутися до корпоративної психологічної служби підтримки, дістати юридичний супровід та отримати матеріальну допомогу. Також перейти на гнучкий графік та/або тимчасово відмовитися від виконання робочих завдань за збереження повної заробітної плати. 

Starlight Media створила понад 500 матеріалів про проблему домашнього насильства для надання інформації глядачам і глядачкам про сервіси з допомоги постраждалим. Також компанія в партнерстві з Інститутом когнітивного моделювання реалізувала кампанію з протидії домашньому насильству #НеЗдається

Кадр із відео

Компанія Avon розробила протокол для працівниць і працівників про дії на підтримку людини, яка зазнала насильства. А також відкрила кризову кімнату для постраждалих від домашнього насильства, де вони можуть перебувати до 10 днів. Крім цього, компанія започаткувала програму для жінок, які постраждали від сексуального чи фізичного насильства внаслідок воєнних дій в Україні, і надала свою продукцію для допомоги жінкам.

Важливими також є зусилля бізнесу в інформуванні та приверненні уваги до теми боротьби з насильством. Так, у межах 16 днів протидії насильству українська IT-компанія Intellias та FFFACE.ME розробили благодійну Instagram-маску, щоб привернути увагу до проблеми домашнього насильства. Зібрані кошти компанії передали на ремонт Жіночого центру БО «Горіховий дім». 

Схожі записи

15 проти 85 — українські онлайн-медіа стали менше цитувати жінок-експерток

Гендерні стереотипи у бізнесі: доброзичливий сексизм, упередження і поблажливість

Жінки на дипломатичних теренах: поступ і зрушення

Вікторія Кобиляцька