Повага
  • Головна
  • Статтi
  • В Україні можуть заборонити вимоги до віку та статі у рекламі вакансій
Статтi

В Україні можуть заборонити вимоги до віку та статі у рекламі вакансій

Верховна Рада має намір заборонити в рекламі про вакансії (прийом на роботу) висувати вимоги до віку і статі.

За прийняття законопроєкту №5266 за основу проголосували 296 депутатів та депутаток при мінімально необхідних 226.

Пропонується включити норми щодо недопущення дискримінації в оголошеннях з працевлаштування. А тим, хто зазнаватимуть такої дискримінації, хочуть надати право звертатися до суду із заявою про відновлення порушених прав, відшкодування матеріальної та моральної шкоди.

Читайте також: Сексизм у рекламі та в оголошеннях: як на це реагувати?

В рекламі про вакансії, крім віку і статі, хочуть заборонити також висувати вимоги:

  • за ознаками раси, кольору шкіри, віку, статі;
  • за станом здоров’я, інвалідності, підозри чи наявності захворювання на ВІЛ / СНІД;
  • сексуальної орієнтації;
  • політичним, релігійних та інших переконань;
  • по членству в професійні спілки або інших громадських об’єднаннях, етнічного та соціального походження;
  • щодо сімейного та майнового стану, місця проживання;
  • за мовними та іншими ознаками, не пов’язаними з характером роботи або умовами її виконання.

Законопроєктом також забороняється необґрунтована відмова в прийомі на роботу. Тобто відмова без будь-яких мотивів або з підстав, що не стосуються кваліфікації чи професійних якостей працівника або працівниці.

Крім цього, законопроєкт пропонує чітко визначити, які дії або обмеження прав працівників не вважаються дискримінацією у сфері праці.

Читайте також: «Ти ж розуміла, куди йшла»: Як бути, коли пропонують інтим під час працевлаштування

В Україні під час пошуку працівників та працівниць часто публікують стереотипні, дискримінаційні та сексистські оголошення, в яких вказується стать, вік та інші непов’язані з кваліфікацією вимоги до бажаних кандидатур.

Нагадаємо, раніше Верховна Рада прийняла законопроєкт про заборону сексизму і дискримінації в рекламі. Завдяки цьому закону в Україні нарешті з’явилося визначення поняття «дискримінаційна реклама за ознакою статі».

Схожі записи

Code like a girl. На шляху до рівності у сфері технологій

Репродуктивний тиск: як розпізнати й де шукати захисту?

Євгенія Цебрій

Ніде вона не дінеться