Повага
Image default
Статтi

Про медійну політику мережі крамниць EVA: чоловікам на територію – зась?

Днями у фейсбуці розгорілася жвава дискусія, у якій ішлося про порушення чоловічих прав. Старт обговоренню в мережі дав пост полтавського журналіста Олександра Круміна, у якому він критикував медійну політику мережі магазинів EVA.

Усі зареєстровані в програмі лояльності «EVA Мозаїка» покупці (і чоловіки, і жінки), які отримали картку від мережі крамниць, автоматично стають членами клубу «Щаслива мама», ідеться в дописі.

– Складається враження, ніби чоловіки взагалі не ходять до таких магазинів. Для не менш щасливих татів на сайті клубу є маленький розділ «Папа-блог». Із якісним контентом (як і загалом на сайті), але це єдиний чоловічий «прихисток» у жіночому онлайн-королівстві, – написав Олександр.

Окрім того, під час перегляду відеореклами «Геройкам потрібен відпочинок» здається, що лише жінки готують удома, водять дітей на гуртки, вигулюють тварин тощо.

На думку автора посту, ця реклама тиражує відомий стереотип «жінка-домогосподарка», адже в жодному з цих епізодів чоловіків не показали.

Олександр Крумін розповідає, що закупи в таких крамницях, як EVA, вони з дружиною роблять по черзі, це залежить від завантаженості кожного та потреб.

До слова, обставини в родині складаються так, що автор посту проводить із сином більше часу, ніж дружина.

– Виходить, що я частіше з сином, бо веду й забираю з садка, відводжу до репетитора, адже маю дистанційну роботу, і тому в мене вільніший графік. Тож реклама про відпочинок тільки для геройок засмутила, – каже журналіст.

Та найбільше чоловіка обурив дзвінок з корпоративного номера від лінії магазинів EVA, який він отримав днями.

– Приємний жіночий голос автовідповідача просив мене оцінити якість обслуговування від 0 до 6, де 6 означає «повністю задоволенА». Так, тільки в жіночому роді. Що заважало гендерно загартованим маркетологам зробити звертання у формі «задоволенІ», чи додати субменю «якщо ви жінка/чоловік, натисніть 1/2», я не розумію, – пише Олександр Крумін.

Варто було здогадатися, що таким чином лінія магазинів EVA орієнтується на більшість своєї цільової аудиторії, а це переважно – жінки.

Окрім того, дослідження також свідчать, що здебільшого жінки купують засоби гігієни та продукти харчування, сплачують за послуги для дітей.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Сексизм у рекламі та в оголошеннях: як на це реагувати?

Відповідь адміністрації мережі крамниць підтвердила, 95% їхньої цільової аудиторії – це жінки.

Лінія магазинів EVA, як і кожен великий бізнес, орієнтується саме на них. Тому, розробляючи будь-які проєкти чи активності, вони насамперед беруть до уваги інтереси цієї цільової аудиторії, висвітлюють її проблеми та пропонують шляхи розв’язання.

– Проте без уваги не залишаються і 5% чоловіків, які також клієнти нашої мережі. Наприклад, ми вітаємо татусів з Днем батька. Минулого року в межах премії «Мама року» провели конкурс «Тато може». Усі охочі татусі ділилися світлинами, як весело вони проводять час зі своїми дітьми. Окрім того, на сайті «Клубу щаслива мама» є рубрика «Тато блог» із корисною інформацією та порадами для татусів, – ішлося у відповіді на запит.

Адміністрація лінії магазинів EVA не побачила обмеження чиїхось прав та порушень чинного законодавства у системі спілкування зі своїми покупцями. Втім запевнила, що вони роблять усе, щоб задовольнити потреби клієнтів, і завжди відкриті до діалогу.

– Ми оперативно реагуємо на зауваження клієнтів і змінюємося. Найближчими днями оновимо звернення в автовідповідачі з жіночого на нейтральне: із «повністю задоволенА» на «повністю задоволенІ», – написали в повідомленні.

Замість висновку зазначимо, що орієнтуватися лише на жіночу аудиторію – хороший маркетинговий хід. Адже жінки в магазинах зазвичай залишають значно більше грошей, ніж чоловіки. І не тому, що дуже люблять шопінг.

Дослідження підтверджують, що бути жінкою приблизно в шість разів дорожче, ніж чоловіком. Ціни на дитячі речі для дівчаток, жіночий одяг, засоби гігієни, витрати під час оформлення іпотеки та купівлі автомобіля вищі, ніж на аналогічні товари й послуги для чоловіків.

Є навіть спеціальний термін Pink tax, або «рожевий податок» – різниця у вартості ідентичних товарів для жінок і чоловіків. Ідеться про те, що продукти, призначені для жінок, зазвичай дорожчі, ніж аналогічні для протилежної статі. Згідно з дослідженням, проведеним Департаментом споживчої політики штату Нью-Йорк, подекуди жіночі товари особистої гігієни коштують на 48 відсотків дорожче, ніж чоловічі.

Можливо, саме тому EVA залучає здебільшого жіночу аудиторію? Проте це не означає, що чоловіки не ходять до цієї мережі крамниць та мають некомфортно почуватися під час закупів.

Наталка Сіробаб

Схожі записи

Жінки готові йти у владу, і соціологічні дослідження свідчать, що люди готові їх обирати

«Наче з німбом над головою»: як війна перетворила майстриню манікюру на військову волонтерку

Ірина Небесна

Впровадження гендерної політики дуже небезпечне для нашої країни — Турчинова