Повага
Статтi

«Покажи груди — отримай коктейль»: де тут сексизм?

І знову сексизм у рекламі. У суботу, 3 квітня, бар Bronx Garage у Дніпрі пропонував показати бармену груди та отримати безплатний коктейль. Оголошення розмістили біля входу на вулиці.

Про це пише Інформатор.

За словами адміністрації закладу, акція стосується саме жінок, бо бармен — чоловік. Жінки на барі Bronx Garage не працюють. Але, як каже співробітник закладу, навіть якби працювали, вони навряд захотіли б дивитися на чоловічі груди.

Акція, кажуть у закладі, лише для повнолітніх. Показати груди пропонують як у туалеті, так і на барі. За словами бармена, акція — одноденна, але подібні будуть, якщо це сподобається гостям. У коментарі «Інформатору» бармен запевнив, що у суботу були охочі взяти участь в акції.

Де сексизм?

Очільниця правозахисної організації Gender Stream Ольга Полякова пояснює, у чому тут сексизм.

«Така реклама провокує порівняння жінки з річчю. А її знецінення призводить до нормалізації насильства у суспільстві. Потім це має серйозні наслідки: домашнє або сексуальне насильство. Тут немає нічого розважального, є лише дурість людей, які не думають про наслідки», — сказала вона.

До того ж, нагадує Ольга Полякова, за законом України «Про рекламу» авторів чи авторок подібних маркетингових пропозицій можуть оштрафувати.

Із нею погоджується, Олександра Голуб, очільниця Ліги захисту прав жінок:

«Використовуючи сексизм в рекламі, ми знецінюємо і свого споживача, і товар чи послугу, які рекламуємо. Адже після перегляду такої реклами споживач не запам’ятовує ні назви бренду, ні його вигляду. Усе що залишається – це згадка про оголені частини тіла або ж натяки на секс. Вважаю, що в рекламі бару є сексизм, адже в ній жінка прирівнюється до сексуального об’єкту або якоїсь речі. Заклик демонструвати оголені груди є неприйнятним і толерує зневажливе ставлення до жінок. Тим більше, сам рекламодавець зазначив, що така «акція» діє виключно для жінок. Важливо також, що натяки на секс у даному випадку не мають жодного стосунку до рекламованих товарів чи послуг. Це лише підтверджує той факт, що в цій рекламі є сексизм», — сказала вона.

За словами громадської діячки, така реклама порушує статтю 8 Закону України про рекламу, тому на неї можна поскаржитись.

«Відповідну скаргу треба направити до Держпродспожив служби, вказавши час і місце, де вона була виявлена, відомі вам реквізити рекламодавця (повну назву, адресу, контакти і тд) та додати фото реклами. Скаргу можна направити звичайним листом або ж електронним. За результатами розгляду скарги контролюючий орган повідомить вас, які санкції були вжиті до порушника», підсумувала Олександра Голуб.

Нагадаємо, 5 березня у Раді попередньо підтримали законопроєкт щодо протидії сексизму в рекламі. У рекламі, зокрема, хочуть заборонити подавати тіло людини лише як сексуальний об’єкт. Також йдеться про заборону реклами з натяками (слова, звуки, зображення) на секс, якщо він не стосується рекламованого продукту.

За порушення закону рекламодавець матиме сплатити штраф у розмірі п’ятикратної мінімальної зарплати. А за повторне порушення закону протягом року — 30 вартостей розповсюдження реклами.

В Україні вже існує відповідальність за дискримінацію в рекламі. Щороку надходять понад 500 скарг про дискримінацію за ознакою статі у рекламі.

За 2019 рік рекламодавці сплатили понад два мільйони гривень штрафів за сексизм у рекламі. Проте відсутність у документі роз’яснення щодо змісту поняття «дискримінаційна реклама» не дозволяє достатньо ефективно карати порушників.

Схожі записи

Відповідальний бізнес: як українські компанії протидіють насильству

7 тез про гендерні виміри комерційного телебачення

Відтепер у кадрових документах можна вживати фемінітиви