Image default
Колонки Статтi

Найбільші телеканали сядуть за стіл переговорів щодо питання гендеру

Схоже, що зрада відміняється найближчим часом… Нацрада з питань телебачення і радіомовлення, за ініціативи першої заступниці голови Ольги Герасим’юк 6 листопада оголосила про створення підгрупи з питань гендерної рівності у медіа.

Планується, що група напрацює співрегуляторний акт щодо протидії сексизму в ЗМІ. Що означає співрегуляторний? Це не закон, але добровільне виконання установлених самою групою написаних правил. Хороший приклад співрегуляції був у 2017 році, коли Нацрада з одного боку та «1+1 Media», ТРК «Україна», «StarLightMedia», ПАТ «НСТУ» та НАМ підписали акт про висвітлення в ЗМІ теми суїциду.

Зараз однозначно назріли питання гендерного паритету, нестереотипного висвітлення жінок і чоловіків, якісне збільшення видимості жінок як експерток, подолання сексизму в українських ЗМІ. Створення таких правил – це лише перший крок. Далі буде болюча імплементація.

Як повідомляє Нацрада очолюватиме підгрупу з питань гендерної рівності у медіа Дмитро Швидченко, начальник відділу аналізу аудіовізуальних медіапослуг та соціологічних досліджень Національної ради. Він запропонував розпочати роботу із проведення моніторингу ЗМІ, який покаже нинішню ситуацію в телерадіоінформаційному просторі.

“Регулятори європейських країн мають дуже багато напрацювань з гендерної тематики, тому можна перейняти їхній досвід, корисними стануть і напрацювання Ради Європи”, – сказав Дмитро Швидченко.

Дійсно, у Рекомендаціях Ради Європи CM/REC(2013)1 державам-членам щодо гендерної рівності та медіа підкреслюється, що медіа займають центральну позицію для формування суспільних поглядів, ідей, відношення та поведінки. Вони повинні відображати реальність чоловіків і жінок у всій її різноманітності.

Ще одні Рекомендації CM/Rec(2019)1 щодо запобігання сексизму та боротьби з ним говорять про те, що важливим є просування позитивного іміджу жінок як активних учасниць соціального, економічного і політичного життя.

Якщо говорити про Раду Європу, то під час незалежного медіамоніторингу президентських і парламентських виборів в Україні, значна увага була приділена гендерному компоненту.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Які жінки вам подобаються? — 90% ефірного часу перед виборами медіа віддали чоловікам

Зокрема, у рекомендаціях Нацраді від коаліції громадських організацій наголошувалося, що Національна рада з питань телебачення і радіомовлення, як державний медіарегулятор, повинна заохочувати медіакомпанії приймати власну політику для розвитку гендерної рівності, що стосується оплати праці, кар’єрного росту, балансу між робочим та особистим життям, доступу до керівних посад і медійного контенту.

Єлизавета Кузьменко

ілюстрація: nslovo.com

Схожі записи

Охорона материнства: які кроки має зробити Україна

admin

«Традиційні цінності»

Луцишина Оксана

Ґендерна соціалізація дітей: чи можливе виховання без нав’язування стереотипів?

admin

Залишити коментар