Повага
  • Головна
  • Статтi
  • Гендерні стереотипи у бізнесі: доброзичливий сексизм, упередження і поблажливість
Статтi

Гендерні стереотипи у бізнесі: доброзичливий сексизм, упередження і поблажливість

Жінки в бізнесі часто потерпають від доброзичливого сексизму, до них ставляться більш поблажливо, ніж до чоловіків. Про це свідчать результати нового академічного дослідження гендерних стереотипів, пише The Telegraph.

Спільне дослідження Університету Східної Англії, Університету Мельбурна та Університету Монаша в Австралії виявило, що доброзичливий сексизм, коли жінок сприймають як «лагідних та делікатних особистостей, яких потрібно захищати», широко поширений на робочому місці.

Гендерні стереотипи вже давно домінують у бізнесі. Так, очільниця John Lewis Шерон Уайт скаржилася, що їй важко знайти чоловіків, які б працювали під керівництвом жінки. А якщо чоловіки таки погоджуються працювати, то найчастіше хочуть перебрати на себе ініціативу та починають командувати.

До жінок ставляться поблажливіше, м’якіше оцінюють їхні невдачі

Учасників та учасниць дослідження розділили на групи, обрали керівника або керівницю та запропонували йому (їй) ухвалювати рішення. Згодом решту учасників дослідження попросили оцінити свою продуктивність лише на основі результатів вибору лідера та статі.

Виявилося, що чоловіків частіше звинувачували у ризикованій поведінці та низькій прибутковості, а жінок частіше вважали потерпілими від обставин.

Доктор Бун Хан Ко із Школи економіки та Центру поведінкових та експериментальних соціальних наук UEA сказав, що «у разі невдачі чоловіків вважають егоїстами та звинувачують більше, ніж жінок».

Він додав, що дослідження за участю 350 осіб також виявило, що «позитивні результати чоловіків і жінок-лідерок не сприймаються по-різному, що свідчить про те, що чоловіки та жінки вважаються однаково альтруїстичними після того, як вони досягли позитивних результатів».

Читайте також: Стереотипи, незнання та страх остракізму: Хто і чому просуває антифеміністичний контент?

Лата Гангадхаран з Університету Монаша та співавторка дослідження сказала, що гендерні упередження призводять до несприятливих результатів.

«Наприклад, до жінок ставляться поблажливіше, м’якіше оцінюють їхні невдачі, що натомість може перешкоджати розвитку їхньої кар’єри і збільшує можливість негативної реакції на лідерок у довгостроковій перспективі».

Схожі записи

Як боротися з сексистською рекламою: інструкція

Жінки на дипломатичних теренах: поступ і зрушення

Вікторія Кобиляцька

Климентина Авдикович-Глинська: підприємиця, меценатка, феміністка