Повага
Image default
Колонки Статтi

Чому чоловіки у листопаді не голяться, а жінки це підтримують

Привіт, ті, хто любить критикувати популярну культуру, гаджети, флешмоби та акції, соціальну рекламу та зірок шоу-бізнесу в інстаграмі та фейсбуці. Сьогодні хочеться поговорити про інший бік цих явищ і про те, як вони можуть із «зомбуючих» засобів стати головними рушіями позитивних змін у суспільстві, зокрема – демонструвати приклад піклування про фізичне та ментальне здоров’я, привертати увагу до соціальних проблем та згуртовувати людей у спільній боротьбі.

Щорічно в усьому світі відбувається масовий флешмоб Movember (від moustache – вуса і November – листопад), що на наших теренах отримав назву за аналогією – Вусопад. У цей час протягом цілого місяця активісти, громадські діячі та інші чоловіки не голяться, щоб привернути увагу до проблеми онкологічних захворювань яєчка та простати. Узагалі флешмоби, у рамках яких люди масово виконують певну дію та разом із тим інформують громадськість про наявну проблему, набувають усе більшої впливовості та ефекту в останні роки. Порівняно з безумовно цікавими та корисними, проте часто непростими для сприйняття статтями від лікарів, ці поп-культурні феномени мають змогу достукатися до набагато більшої кількості людей.

Чоловіки живуть менше за жінок. Цей усім відомий статистичний факт борці з фемінізмом часто закидають активісткам для ілюстрації, хто ж тут насправді знаходиться в небезпеці – і саме таке трактування маніпулятивне, а для чоловіків – ще й загрозливе.

Цільова аудиторія проекту з хештегом #movember – це чоловіки*, а також близькі, що можуть посприяти збереженню їхнього здоров’я. Одна з проблем сучасного, досі часто традиційного суспільства – диктування чітких правил поведінки. Чоловік “мусить” бути міцним і беземоційним, а будь-які захворювання не мають стосуватися його.

Таке виховання разом із низькою поінформованістю спричиняє результат – чоловіки значно рідше йдуть на медичне обстеження, ніж жінки. Тим більше рідко вони це роблять при перших симптомах порушень та незвичних відчуттях, покладаючись на “пройде саме” та соромлячись здатися слабкими. Саме це призводить до пізнього виявлення проблем зі здоров’ям, а як наслідок – до більш ранньої смертності серед чоловіків.

Флешмоб Movember покликаний привернути увагу, розповісти про статистику новоутворень яєчок та простати і про те, на що звертати увагу при самообстеженні. Підвищення поінформованості та приклад лідерів думок спонукає чоловіків частіше проходити профілактичні огляди й таким чином рятувати своє здоров’я та життя. Кожен 8-й чоловік у світі стикається з раком простати, а кожен 250-й з новоуворенням яєчка – це достатній привід уже зараз обстежитися та взяти участь флешмобі.

До речі, солідарність із чоловіками виявляє також багато жінок, які розуміють важливість таких акцій, адже й ми маємо немало ризиків, про які варто говорити.

Сходи до мамолога

Соціальну рекламу з таким заохоченням можна зараз знайти в усіх містах України, заклики регулярного обстеження звучать зі сторінок відомих жінок, активісток, лікарів. Основний меседж кампанії в тому, що ми знаходимо час для безлічі справ, важливих і не дуже, проте чи матимуть вони якесь значення, якщо нас самих не стане? Тому відклади похід на каву, прибирання, манікюр або навіть квартальний звіт – усе це не так важливо, як твоє здоров’я. Витрать цей час на обстеження у лікаря (ки) та передай інформацію посестрам – 39 українських жінок щодня вперше чують діагноз «рак молочної залози», але на ранніх стадіях він досить добре лікується. Тому огляду лікаря не треба боятися – це спосіб уберегтися та продовжувати наповнене здорове життя. Піди сама та відведи рідних жінок – маму, доньку, сестру, партнерку, подругу, врятуй життя.

Завітай до гінеколога

У 2019 році темою Дня захисту від раку стали злоякісні новоутворення шийки матки. Це один із найчастіших видів онкології в людей з маткою, і на ранніх етапах він не має проявів. Саме тому так важливо регулярно, хоча б раз на рік проходити огляд у гінеколога, робити ПАП-тест, а також обстежуватися на наявність ВПЛ (вірусу папіломи людини) – саме він найчастіше провокує розвиток патологічних змін.

У всьому світі час від часу проводяться різні акції, що закликають звернути увагу на цю проблему. Широко, на державному рівні запроваджується вакцинація від ВПЛ у дівчаток із 9 до 14 років, а для хлопчиків вона також рекомендована – крім того, що вірус асоційований також із новоутвореннями аногенітальної зони, голови та шиї, це ще й потужний прояв солідарності з жінками та запобігання поширенню вірусу. Такий рівень соціальної відповідальності батьків хлопчиків показовий для здорового суспільства, де ідеї рівності та поваги, піклування високо цінуються. Наразі в Україні зареєстровані дві вакцини від високоонкогенних штамів вірусу. Дізнатися про можливості та графік щеплення можна у гінеколога(ині) або сімейного(ої) лікаря(ки).

Ми всі живемо у своєму тілі та маємо вчитися дослухатися і дбати про нього. Це стосується кожного – і разом ми здатні подолати всі випробування. Долучайтеся до флешмобів та поширюйте інформацію вже зараз – та сходіть до лікаря.

Сімейна лікарка Дарина Дмитрієвська

Схожі записи

«П’яна вишня», сексизм та об’єктивація: чи можна покарати бізнес?

Хвиля світла для Оленки

Ірина Бабич, бойова медикиня: За цей рік ми всіх довезли живими, і я дуже цим пишаюся

Наталка Сіробаб