Повага
Image default
Статтi

Телеканали залучають жінок-експерток лише у 24% матеріалів — дослідження

Українські телеканали цитують жінок як експерток лише у 24% матеріалів. Водночас чоловіки в ролі експертів виступають утричі частіше – у 76% матеріалів.

Такими є результати моніторингу, який провели у вересні 2020 року «Детектор медіа» та Інститут масової інформації на замовлення Національного демократичного інституту (НДІ).

Загалом у рамках дослідження проаналізували 542 сюжети на 11 телеканалах.

Так, найбільше жінки як героїні новинних сюжетів присутні на СТБ, 1+1 та «Україні», а найменше – на ICTV та NewsOne.

 

“У політичних токшоу центральних телевізійних каналів беруть участь 23,5% жінок та 76,5% чоловіків (тут поділ на героїв і експертів не застосовується, оскільки важко визначити конкретну функцію учасника чи учасниці токшоу). Саме в токшоу були зафіксовані явні випадки сексзиму та упередження щодо жінок”, — йдеться у дослідженні. 

Також автори дослідження відзначають, що жінки-героїні майже не фігурують у матеріалах на політичні та економічні теми, у сюжетах про бойові дії в Донецькій і Луганській областях. Найчастіше жінки є героїнями сюжетів соціального спрямування, потрапляють до теленовин як жертви нещасних випадків і насильства, зображуються у традиційних ролях – як волонтерки, вчительки, матері школярів, продавчині, пенсіонерки, медичні працівниці та працівниці культурної сфери.

У рамках моніторингу експерти проаналізували також ринок онлайн-видань (загалом перевірили 20 найпопулярніших інтернет-ресурсів) та встановили, що жінки стають героїнями матеріалів онлайн-видань утричі рідше за чоловіків. Цей показник у середньому становить 28% героїнь проти 72% героїв.

Так, найбільше жінки як героїні матеріалів присутні в таких медіа: Politeka (46%), ТСН (44%) та 24 канал (37%). Найменше – «Ліга» та 112.ua (по 15%), «Дзеркало тижня» (13%).

«У деяких жовтих медіа показник героїнь проти героїв може здаватися більш-менш гендерно збалансованим. Однак якщо детально досліджувати кожен матеріал таких медіа, то помітно, що ці медіа насичені шкідливими секситськими, принизливими словосполученнями, лексикою та заголовками щодо жінок. Деякі медіа все ще хворіють на сексизм та дискримінацію, тому говорити про гендерний баланс на таких ресурсах не варто», – каже експертка ІМІ Яна Машкова.

Зазначимо, дослідження проводили у період з 7 по 13 вересня включно. 

Схожі записи

Як Анна Саєнко стала очільницею чернівецького Інтерполу

Що ти зробила не так?

«Легко бути такою розумною, напевне, є мужик з грішми»