Загальна увага до читання у період з січня по липень цього року була у 2,5 рази більша у жінок, ніж у чоловіків.
Про це йдеться у дослідженні Інституту Книги.
Так, жінки частіше під час карантину згадували читання книжок як можливу зайнятість в час, який звільнився завдяки ньому. Жінки присвятили вдвічі більшу частку своїх постів анонсам презентацій книжок, а чоловіки втричі частіше виявлялися авторами, які поширювали свої книжки.
Водночас челенджі (розкажіть про улюблену книгу, скільки книжок ви прочитали на карантині) частіше ініціюються чоловіками.
Цікаво й те, що користується бібліотеками переважно жіноча авдиторія, водночас вона ж виглядає більш фінансово незалежною. Оскільки серед жінок покупка книг кількісно переважає отримання їх у подарунок, йдеться у дослідженні.
“Хоча чоловіки загалом, згідно з вищенаведеними даними, пишуть про читання менше, однак помітною є різниця в споживчій поведінці: жінки вдвічі частіше книги купують, чоловіки дещо частіше отримують їх як подарунок. Жінки виявилися більш схильними до такої соціальної практики, як користування бібліотеками, проте кількість згадувань недостатньо велика для обґрунтованих висновків щодо цього”, — йдеться у дослідженні.
В Інституті книги також відзначають, що на початку карантину заклики до читання мали незначний ефект, проте не настільки значний, як можна було очікувати.
Більше про різницю в зацікавленості темою книжок і читання залежно від регіону чи соцмережі можна прочитати у дослідженні. Також Інститут книги виокремив авторів та авторок, яких найчастіше згадували користувачі у своїх дописах.
Для дослідження було відібрано публічні пости у соціальних мережах Facebook, Instagram, Twitter, ролики в YouTube та дописи в публічних каналах месенджеру Telegram, які було опубліковано з 1 січня по 31 липня 2020 року, які містили згадування слів «книги», «книжки», або сполучень назв жанрів («роман», «повість», «збірка» тощо) з дієсловами на зразок «читаю», «опубліковано», «видано» тощо, або назв ключових книжкових подій (Bookforum, «Книжковий арсенал» тощо), і при цьому мали хоча б одну взаємодію (лайк, поширення, коментар, ретвіт тощо), або хоча б 10 переглядів, а також були написані користувачами, які зазначили Україну як свою країну проживання, або ж не зазначили місця проживання, але написали пост українською мовою.
Таким чином дослідили 1 387 163 одиниці контенту.