1 700 гривень штрафу за рекламу, яка має ознаки дискримінації. Таке рішення виніс Хмельницький окружний адміністративний суд 22 січня 2024 року. Скаргу на рекламу подала координаторка лінії правової допомоги «ЮрФем: підтримка» Марта Змисла, повідомляє«ЮрФем».
У квітні 2022 року Марта натрапила на рекламу в соцмережі, де рекламували листівки, наклейки та календарі із зображенням оголених жінок у відкрито-агресивних та принизливих образах сексуального характеру.
«Ідеєю рекламної продукції було розказати військовослужбовцям, що поки вони захищають Україну від ворога, їх удома чекають привабливі та оголені жінки, які ще є чудовими домогосподинями», — пригадує Марта Змисла.
Читайте також: Сексистська реклама не продає: велике дослідження
Юристка підготувала скаргу до Державної служби України з питань безпеки харчових продуктів щодо порушення законодавства про рекламу. За результатами розгляду скарги провели експертизу рекламної продукції, встановивши її дискримінаційність.
Потім Держпродспоживслужба склала протокол про порушення законодавства про рекламу на фізичну особу-підприємця та скерувала його до суду.
«Як бачимо, національне законодавство має інструменти для притягнення до відповідальності за дискримінаційну рекламу. Тому в разі ідентифікації рекламної продукції, яка містить дискримінаційний характер, варто реагувати та вживати заходів для притягнення недобросовісних рекламодавців до відповідальності», – зазначає Марта Змисла.
Що робити, якщо ви побачили дискримінаційну рекламу?
У«ЮрФем» наголошують, якщо ви побачили рекламу, яка порушує права, варто звернутися зі скаргою до Державної служби України з питань безпеки харчових продуктів. У скарзі потрібно пояснити, в чому полягає порушення законодавства про рекламу.
Читайте також: «Віднови справедливість»: про що йдеться в новому посібнику з протидії сексизму?
Відповідно до Закону України «Про рекламу» дискримінаційна реклама за ознакою статі — реклама, що містить твердження та/або зображення щодо інтелектуальної, фізичної, соціальної чи іншої переваги однієї статі над іншою та/або щодо стереотипних ролей чоловіка та жінки, яка пропагує принизливе та зневажливе ставлення; принижує гідність людини за ознакою статі; демонструє насильство за ознакою статі; використовує зображення тіла людини (частини тіла) виключно як сексуального об’єкта з метою привернення уваги споживача та/або посилання (слова, звуки, зображення) на сексуальні стосунки, що не стосуються рекламованого продукту чи способу його споживання.