Повага
  • Головна
  • Статтi
  • Традиційні цінності та екстремізм: як в Україні «приборкують неугодних»
Статтi

Традиційні цінності та екстремізм: як в Україні «приборкують неугодних»

Минулого тижня радикально налаштовані люди зірвали засідання гендерного клубу в Національному університеті імені Драгоманова, що у Києві. На позакласному факультативі, який є частиною навчальної програми, студентки(ти) обговорювали гендерні ролі у суспільстві. На думку радикалів, такі зустрічі заперечують традиційні українські цінності, а отже, є екстремізмом.

  • «Тут проходить навчальний захід», – сказала учасниця клубу
  • «Ви екстремісти», – відповів хлопець

Покидаючи територію університету, молодики зірвали прапор Європейського Союзу. Фізичного насильства до учасниць (ків) заходу застосовано не було.

Це не перший випадок, коли радикально налаштовані люди зривають заходи, які їм не до вподоби.

14 червня цього року, праворадикали зірвали акцію «Ні насиллю в університеті», яку організували «FemSolution». Метою акції було привернути увагу до проблеми сексуальних домагань в університеті Києво-Могилянська академія, зокрема, до дій конкретного викладача. Радикально налаштовані молодики вважали це «цькуванням патріота та борця за сімейні цінності», і тому вирішили завадити проведенню акції, не дати її учасницям висловитись, і натомість – вручали їм квіти.

У вересні цього року люди, що називають себе націоналістами, завадили провести презентацію книги «Майя та її мами» на Форумі видавців у Львові. Вони, ще задовго до початку Форуму погрожували організаторам, прогнозували фізичну розправу авторці книги, журналістці, посланниці доброї волі ООН Ларисі Денисенко. Причина така сама – загроза традиційним українським цінностям, сім’ї. У дитячій книзі авторка пише про різні сім’ї – де дитину виховує бабуся, один чи одна з батьків, або ж родичі батьків, був приклад ромської сім’ї. Тим, хто погрожував, не сподобалась історія про дівчинку, яку виховують обидві мами. Також, їм не подобалась позиція Лариси Денисенко щодо підтримки «КиївПрайду».

«В усіх заявах з погрозами фігурує саме моє прізвище. Мені щонайменше прикро за цим спостерігати. Все своє професійне життя я протидію насильству і виступаю за толерантність. Проти насильства, за терпиме ставлення і за діалог – за це міжнародна спільнота вас може долучити до посланниць доброї волі ООН, і за це ж співгромадяни і співгромадянки погрожують вам насильством», – написала тоді у фейсбуці Лариса Денисенко.

Презентацію книги, яка мала відбутись 15 вересня у дитячій бібліотеці відмінили з міркувань безпеки усіх учасниць та учасників заходу, серед яких, зокрема, мали бути діти.

На марші 8 березня за права жінок також нападають, напередодні їх проведення – погрожують. На учасниць(ків) вуличної акції цього року нападали в Харкові – там активісти, які закривали своє обличчя спробували розприскати перцевий балончик у сторону учасниць(ків) акції, у Києві кількох учасниць облили зеленкою, а в Ужгороді радикально налаштовані люди покричали, забрали плакати у жінок і втекли.

У людей, які зривають різноманітні заходи у яких хоч якось присутнє слово «гендер» – однакове обґрунтування: загроза традиційним цінностям українців, загроза українській традиційній сім’ї. Такі аргументи та «методи боротьби» також використовуються для погроз та залякування ЛГБТ активістів.

У липні цього року, в київському кафе «Купідон» напали на учасників лекції про трансгендерність. Тоді люди в масках, з газовими балонами та токсичним чорнилом увірвались та атакували учасниць й учасників, вигукуючи образливі слова. Кількох людей затримала поліція, але згодом їх відпустили. Також систематично лунають погрози організаторам Фестивалів рівності у Києві та Маріуполі, учасникам та організаторам маршів за права ЛГБТ спільноти, а у серпні оргкомітет мистецького фестивалю «Бандерштат» через погрози скасував презентацію книги Олени Герасим’юк про сталінські репресії «Розстрільний календар». Погрози лунали від людей, які були ображені позицією Олени Герасим’юк щодо підтримки «КиївПрайду».

Напади на різноманітні заходи, які хоч якось стосуються поняття «гендер», в Україні не є новим явищем, це існувало ще задовго до Революції Гідності. Однак в останні роки такі випадки помітно почастішали – раніше зривання культурних подій як от презентація книжки не було нормою. Декілька разів поліція затримувала безпосередніх нападників-борців за традиційні цінності, які застосовували насилля до активісток та активістів чи учасниць та учасників культурних подій, але в той самий день їх відпускали.

Катерина Мацюпа

Ілюстрація: Днепр Час

Схожі записи

Чому Туреччина вийшла зі Стамбульської конвенції?

Дискримінацію жінок законодавством не виправиш — політикиня Олександра Павленко

Безробіття з жіночим обличчям: чи можливо подолати дисбаланс на ринку праці