Повага
Без категорії Статтi

Технології. Інновації. Прогрес… та напівголі жінки на технофорумі в Києві

Новий сексистський скандал розгорнувся у гендерних пабліках соціальних мереж. Повага з’ясовувала всі точки зори.

Співзасновник українського стартапу Petсube Ярослав Ажнюк опублікував на своїй сторінці у Фейсбук фото оголених дівчат-промоутерок форуму iForum, що проходив у Києві.

«Друзі з команди iForum – це жахливо і ви знаєте чому. Будь ласка, скажіть, що ви в курсі, і що наступного року нічого подібного не буде», – підписав він фото.

Після цього допис Ярослава Ажнюка став вірусним, а тему сексизму й об’єктивізації жінок на форумах IT почали обговорювати в соціальній мережі Фейсбук.

Марія Дмитрієва, феміністка, спеціалістка з гендерної проблематики, засновниця групи Фемінізм УА, спеціально для сайту Повага прокоментувала цей випадок так:

«Мені здається, такі ексцеси викликані кількома хибними уявленнями. Перше, що IT і комп’ютери – це чоловіча царина, і жінок там мало.  Друге, що чоловіки в цих сферах обділені жіночою увагою «задроти», які будуть щасливі побачити майже голих дівчат вживу, а не на екрані.

Якби я була чоловіком, мене особисто таке уявлення образило б. Ну і власне, саме тому люди, відповідальні за організацію розважальної частини заходу, запрошують гарних дівчат і вдягають їх в дивний одяг чи його видимість, в надії привернути увагу чоловіків – потенційних клієнтів».

На думку Марії Дмитрієвої, організатори форуму не зважають на репутаційні ризики і на те, що вони роблять такими діями захід не дружнім до жінок. Вона відзначає, що це ніколи не працювало так, як вони собі уявляють, але справді привертало чимало уваги.

«На щастя, ми всі вже трішки подорослішали і бажаючих і готових демонструвати підлітковий спермотоксикоз у вигляді гигикання “о, цицьки!” стає все менше», – додає експертка.

«Але було би не зле, аби люди, котрі керують організацією таких заходів, для початку прописали прямим текстом, які саме заходи заохочення і привертання уваги в них не вітаються. Для тих, кого не непокоять їх власні репутаційні втрати, це може вберегти від подібних помилок на майбутнє», – рекомендує Марія Дмитрієва.

Водночас, організатор форуму Олександр Ольшанський виклав на своїй сторінці у Фейсбук власну реакцію на ці події. Зокрема, він зазначив, що його ображає те, що пост про бодіарт набрав більше лайків, ніж пости з тезами виступів. На його думку, саме в цих постах є що обговорювати.

Крім того, він висловив позицію оргкомітету: «Оргкомітет запитують, чи ми це підтримуємо. Відповідь: ні, це не наша реклама. Але між “підтримувати”, “боротися з цим…” і “карати за це…” – велика дистанція. Чи можемо ми гарантувати, що цього не буде в майбутньому – ні, не можемо. На форумі було 12 тисяч людей, і ми вважаємо, що є багато інших важливих місць, де ми можемо покращити захід».

Водночас, Ольшанський наголосив, що виступає категорично проти будь-яких форм дискримінації за будь-якою вродженою ознакою. Однак, сексизму в цьому конкретному випадку не помітив, бо там, мовляв, був і чоловік.

«На повному серйозі готовий захищати права жінок, людей з іншою сексуальною орієнтацією і т.д і т.п. І в моїй голові це ніяк не конфліктує з допустимістю бодіарту, або ще якийсь інший прояв сексуальності в рекламі, без відношення до статі, кольору шкіри тощо», – підсумував Олександр Ольшанський.

Читайте також: Гроші на вітер: Як секс у рекламі перестав продавати, а в Україні цього не помітили

Тож використання напівголих/голих тіл найчастіше жінок на презентаціях, відкриттях, розважальних заходах та в рекламі для України – і досі звичне явище. Оголені жінки закликають купувати техніку, продукти, одяг, а подекуди й автомобільні товари. Українські рекламники продовжують «креативити», використовуючи об’єктивізацію жінок, в той час як європейські та американські маркетологи, побоюючись втрати прибутку та загального осуду, створюють стандарти для боротьби із гендерною нерівністю та сексизмом в рекламі.

Єлизавета Кузьменко

Схожі записи

«Мовчала, бо вважала, що сама винна»: Історія дівчини, яка пережила зґвалтування

Юлія Береза

Життя після Трампа: профеміністичність нового президента Америки

«Цей флешмоб виявив, хто є хто», — #Янебоюсьсказати