Повага
  • Головна
  • Статтi
  • Найчастіше вживають фемінітиви львівські та рівненські медіа — дослідження
Статтi

Найчастіше вживають фемінітиви львівські та рівненські медіа — дослідження

Індекс гендерної чутливості гіперлокальних медіа у лютому 2024 року складає 50%. Такими є дані моніторингу 229 гіперлокальних друкованих та інтернет-видань України, який тривав із 5 по 18 лютого 2024 року. Наразі це найвищий індекс гендерної чутливості за роки моніторингу гіперлокальних і локальних медіа, який команда Незалежної громадської мережі пресклубів і медійних організацій України здійснює з 2017 року. Про це пише Волинський пресклуб.

На цей показник переважно вплинула кількість вживання фемінітивів, однак і відсоток жінок як експерток (тих, хто коментує, кого цитують) також зріс (за підсумками 2022 року він складав 35%, а в лютому цього року — 39,5%).


Читайте також: Жінки очолюють редакції, але власниками медіа переважно є чоловіки — дослідження


Найвищий відсоток вживання фемінітивів — у львівських та рівненських медіа

Найвищий індекс гендерної чутливості — в івано-франківських медіа (56%), на другій позиції — донецькі та рівненські видання (по 55%). На третій — тернопільські і херсонські (по 54%), однак і видання більшості інших областей «відстають» всього лише на 1-2 показника.

Найчастіше жінок цитували, передавали їхню точку зору/позицію вінницькі медіа (51% експерток), а героїнями жінки були найчастіше в публікаціях полтавських видань (41%). Найвищий відсоток вживання фемінітивів — у львівських та рівненських медіа (по 96%).

Ключовою темою більшості гіперлокальних видань України залишається тема війни, яка присутня в матеріалах про безпосередні бойові дії, волонтерство, політичні рішення, соціальну, психологічну, медичну допомогу, а також зраду України. Ці матеріали складають 38% усього контенту. Найбільше їх — у херсонських, запорізьких, донецьких і луганських областей (медіа релоковані, працюють на підконтрольній Україні території).


Читайте також: «Спитай жінку» та WIJN: як працюють бази експерток для медіа?


Жінки — волонтерки, чоловіки — воїни

Про жінок найчастіше писали як про волонтерок, близьких людей загиблих бійців (партнерок, матерів, сестер) і політикинь. А про чоловіків, насамперед, як про воїнів, а також волонтерів і політиків.

Жінки як експертки тут присутні в 36% випадків, а героїні — в 27%.

Якщо взяти до уваги весь спектр тем, то жінки найчастіше фігурують у матеріалах про волонтерство, соціальні питання, освіту і культуру. А чоловіки — публікаціях про війну, політику, спорт, правопорушення.

Інфорграфіка — Дмитро Авраменко

Схожі записи

Європейська мовна спілка випустила посібник із питань гендерної рівності для суспільних мовників

Що не так зі стартапом, який «роздягає» жінок за допомогою штучного інтелекту

Хай жінка перша. Це правильно?