Повага
  • Головна
  • Статтi
  • Найчастіше вживають фемінітиви львівські та рівненські медіа — дослідження
Статтi

Найчастіше вживають фемінітиви львівські та рівненські медіа — дослідження

Індекс гендерної чутливості гіперлокальних медіа у лютому 2024 року складає 50%. Такими є дані моніторингу 229 гіперлокальних друкованих та інтернет-видань України, який тривав із 5 по 18 лютого 2024 року. Наразі це найвищий індекс гендерної чутливості за роки моніторингу гіперлокальних і локальних медіа, який команда Незалежної громадської мережі пресклубів і медійних організацій України здійснює з 2017 року. Про це пише Волинський пресклуб.

На цей показник переважно вплинула кількість вживання фемінітивів, однак і відсоток жінок як експерток (тих, хто коментує, кого цитують) також зріс (за підсумками 2022 року він складав 35%, а в лютому цього року — 39,5%).


Читайте також: Жінки очолюють редакції, але власниками медіа переважно є чоловіки — дослідження


Найвищий відсоток вживання фемінітивів — у львівських та рівненських медіа

Найвищий індекс гендерної чутливості — в івано-франківських медіа (56%), на другій позиції — донецькі та рівненські видання (по 55%). На третій — тернопільські і херсонські (по 54%), однак і видання більшості інших областей «відстають» всього лише на 1-2 показника.

Найчастіше жінок цитували, передавали їхню точку зору/позицію вінницькі медіа (51% експерток), а героїнями жінки були найчастіше в публікаціях полтавських видань (41%). Найвищий відсоток вживання фемінітивів — у львівських та рівненських медіа (по 96%).

Ключовою темою більшості гіперлокальних видань України залишається тема війни, яка присутня в матеріалах про безпосередні бойові дії, волонтерство, політичні рішення, соціальну, психологічну, медичну допомогу, а також зраду України. Ці матеріали складають 38% усього контенту. Найбільше їх — у херсонських, запорізьких, донецьких і луганських областей (медіа релоковані, працюють на підконтрольній Україні території).


Читайте також: «Спитай жінку» та WIJN: як працюють бази експерток для медіа?


Жінки — волонтерки, чоловіки — воїни

Про жінок найчастіше писали як про волонтерок, близьких людей загиблих бійців (партнерок, матерів, сестер) і політикинь. А про чоловіків, насамперед, як про воїнів, а також волонтерів і політиків.

Жінки як експертки тут присутні в 36% випадків, а героїні — в 27%.

Якщо взяти до уваги весь спектр тем, то жінки найчастіше фігурують у матеріалах про волонтерство, соціальні питання, освіту і культуру. А чоловіки — публікаціях про війну, політику, спорт, правопорушення.

Інфорграфіка — Дмитро Авраменко

Схожі записи

Уривок із книжки Валерії «Нави» Суботіної «Полон»

«Йдеш у політику не одна»: під Радою стартувала кампанія з підтримки гендерної рівності

«П’яна вишня», сексизм та об’єктивація: чи можна покарати бізнес?