В Україні розпочали реалізовувати соціально-правозахисну кампанію #iamtrigger у TikTok. 25 блогерок та блогерів, за якими стежать від 100 тисяч до 5 мільйонів людей, зняли 75 роликів. Відео покликані зменшити вплив гендерних стереотипів та сприяти толерантності.
Кампанія має три хвилі. Перші дві — це 50 відео «руйнівників і руйнівниць гендерних міфів», а третя — на 25 закликів до самодіагностики власного рівня толерантності з одночасним наданням нескладного інструменту самоаудиту.
За 2 тижні з моменту запуску відео назбирали вже понад 6 мільйонів переглядів.
Акція реалізована biasless за підтримки Фонду прав людини/Програми МАТRА Посольства Королівства Нідерландів.
«Повага» поцікавилася в інфлюєнсерок та інфлюєнсерів із покоління Y та Z про мотиви та відкриття перших кроків у правозахисті.
Відеовідгуки про активізм за посиланням.
Elis.stone (3,3 млн підписниць та підписників):
«Мій контент соціально-виховний. Усі мої фоловери підписалися саме через нього. Той факт, що правозахисні проєкти типу #iamtrigger звертаються до блогерів за підтримкою у просуванні правильних моральних цінностей та протидії гендерним упередженням викликає у моєї аудиторії захоплення, яке вони висловлюють своїм зворотним зв’язком.
Для створення правозахисних відео дуже важлива попередня підготовка на етапі написання сценаріїв. Сценарій повинен відображати основну ідею по-доброму, ненав’язливо, без нот претензій і неприязні.
Гендерні стереотипи особисто для мене ніякої хворобливості не викликають. У моєму близькому оточенні немає людей із консервативними поглядами. А слова й думки менш знайомих людей мене не особливо цікавлять. Однак не секрет, що коли влаштовуєшся на роботу, в державних структурах, у гостях, а також у стінах рідного будинку доводиться часто зіштовхуватися з гендерними стереотипами.
На мою думку, найбільше стереотипам підвладні люди старшого покоління (бумери та мілленіали). А також деякі молоді хлопці, які згодні жити за шаблонами. У своєму контенті я апріорі руйную прояви консервативного минулого.
Кількість переглядів, а їх в моїх роликах #iamtrigger 1,7 мільйона, висока конверсія на ролику означає підтримку глядачів. Репости кажуть, про те, що люди діляться такими відео з близькими.
Коментарі, особисті розповіді від людей, отримання ними допомоги й порад — усе це говорить про те, що кампанія викликає позитивний фідбек у глядачів, а отже вона успішна. Коли я отримую численні повідомлення про те, що ролики змінюютьсвідомість і життя на краще, я відчуваю, що роблю щось значне. Участь у таких соціальних кампаніях як #iamtrigger, що віщують подібний результат, дуже важлива для мене».
Скоморох (3,9 млн підписниць та підписників):
«Участь в освітніх проєктах і кампаніях громадських організацій — це внесок у життя суспільства, спосіб донести ті думки й ту ідею, яку я переслідую. Реакція моєї аудиторії на контент на кшталт #iamtrigger позитивна. Мені важливо й цінно бути причетним до зміни світу на краще через участь у соціальних кампаніях, бо я хочу змінити свідомість людей.
Ми живемо стереотипами, які хочеться розвіяти. Часто, особливо в шоу-бізнесі, багатьох моїх друзів, які одягаються яскраво, всі вважають геями або лесбі. А це величезний стереотип.
Я від таких висловлювань у мій бік або в бік друзів відчуваю біль і нерозуміння. Таке може спричинити навіть двотижневу депресію.
Успішною мою участь в #iamtrigger я буду вважати тоді, коли мої підписники та підписниці будуть самі говорити про гендерні стереотипи. А також, коли вони будуть пояснювати своїм рідним що іноді картинка або дія не відповідають їхнім уявленням».
Panika33 (1,2 млн підписниць та підписників):
«Колаборації з комерційними брендами для інфлюєнсерів найчастіше несуть за собою чистий заробіток грошей. А колаборації з громадськими організаціями дають можливість зробити свій внесок, донести щось важливе, звернути увагу аудиторії на глобальні питання.
#iamtrigger — моя перша колаборація з громадською організацією. Тема протидії стереотипам мені близька.
Я вважаю, що наше суспільство зараз хворіє. Правда, хворіє на сексизм, ейджизм, расизм, лукізм і гомофобію. Мені важливо брати участь у лікуванні суспільства, тому що кожна людина живе лише раз, і кожен має право жити своє життя так, як йому хочеться. Носити те, що йому хочеться і так далі.
У моєму житті було дуже мало перевантажених стереотипами людей, хіба що мій батько. Він завжди вважав, що жінка зобов’язана прибирати, прати, готувати їжу. Не готуєш — не жінка й узагалі погана дружина.
Я дуже рада, що можу бути причетна до такого проєкту. Рада, що можу донести до моєї аудиторії, що ми самі робимо наш світ кращим і добрішим.
Мій активізм не тільки в моєму контенті. Навіть у житті не на камеру я в розмовах навожу знайомим аргументи на користь відмови від стереотипних і дискримінаційних суджень. І намагаюся жити за схемою трьох: розповідаю трьом друзям про важливість певної теми, а вони повинні розповісти ще трьом. Тобто охоплено вже 12 осіб, і так далі…»
Mes_Mary (115,6 тисячі підписниць та підписників):
«Для мене дуже важливо допомагати людям, давати через мої ролики якийсь меседж, говорити про те, про що зазвичай мовчать. Це круто. Колаборації з громадськими організаціями націлені змінити поведінку людей і змінити світ на краще. Колаборація з брендами — це інша історія. Там ти просто ділишся, радиш якусь річ, там потрібно сформувати бажання купити продукт. Тому для мене набагато цікавіші та корисніші колаборації з громадськими організаціями.
Реакція моєї аудиторії на соціальні проєкти відрізняється тим, що під такими роликами люди не бояться висловлювати свою думку, знаходять однодумців і починають обговорювати.
Я досить часто зустрічаюся у своєму житті з гендерними стереотипами, просто іноді не надаю їм значення, бо є своя думка. З мого оточення я чую часто від бабусі, друзів (хлопців) про якісь стереотипи, які повинні вже давно залишатися в минулому.
«Гарній дівчині розум не потрібен», «не народжувала — не жінка», «підлітки легковажні»… Я маю свою думку і мене це не чіпляє. Але я вважаю, що потрібно спростовувати такі стереотипи, залишати їх у минулому. У звичайному житті я можу говорити зі старшим поколінням і закликати до того, щоб це залишалося в минулому, пояснюючи й аргументуючи це.
У адвокаційних кампаніях потрібно правильно донести меседж, не зачепивши інші думки й не образивши чиїсь погляди. Це вимагає часу. Не скажу, що це складно, але варто постаратися в написанні сценарію, щоб люди зрозуміли меседж і поміняли модель поведінки в тих чи інших випадках.
Для мене #iamtrigger — прекрасний проєкт, він дуже важливий в сучасному світі з купою стереотипів. Я рада, що можу бути причетна до зміни світу на краще. Рада, що можу підіймати теми, про які всі мовчать».
Хочете побачити відео проєкту — вводите #iamtrigger та #biasless у TikTok і дивіться і контент-продукт, і реакцію на нього аудиторії