Повага
Жіночий активізм Статтi

Чи можливо продати рекламу без сексизму?

«Ефективна та гендерно збалансована реклама: Як продати без сексизму» – назва нового проекту, мета якого – допомогти звільнити українську рекламну індустрію від гендерних стереотипів та сексизму. Попри те, що використання гендерної дискримінації в рекламі викликає хвилю обурення, маркетологи/-ні та PR-спеціалісти/-ки знов і знов звертаються до цих прийомів, наповнюючи український інформаційний простір прикладами зневажливого відношення до протилежної статі.

За думкою команди проекту «Як продати без сексизму», представниць ГО «Гендерний Клуб Дніпро» та тренерів, одна з причин – це недостатній рівень усвідомлення проблеми та знань щодо сексизму у фахівців/чинь з реклами.

«Сексизм та традиційні гендерні стереотипи часто несуть в собі зневажливе ставлення до протилежної статі, а це може перерости в такі негативні соціальні явища, як домашнє насильство, сексуальні домагання, нерівність у працевлаштуванні чи рівні заробітної платні. Реклама впливає на формування певних стандартів мислення і соціально-рольової поведінки, в тому числі стандартів і моделей поведінки чоловіків і жінок», – розповідає керівниця ГО «Гендерний Клуб Дніпро» Ганна Мягких.

Особливо великий вплив рекламні меседжі справляють на дітей та підлітків, які ще не вміють оцінювати належним чином інформацію, яка на них спрямовується.

Читайте також: Побачили сексизм? Куди звертатись

Мета проекту – запобігання сексизму в рекламі за рахунок інформування фахівців/-чинь з медіа та реклами м. Дніпро щодо наслідків сексизму, формування в них гендерної чутливості через тренінги та створення проектів гендерно-чутливої реклами. Учасники/-ці проекту мають усвідомити, чому український рекламний ринок має відмовлятися від сексизму та навчитися робити гендерно-збалансовану рекламу. Адже саморегулювання означає, що встановлює правила і стежить за їх дотриманням сама рекламна індустрія.

Проект складається з кількох етапів: вже відбувся перший дводенний тренінг для маркетологів та PR-спеціалістів з Дніпра та Кривого Рогу, попереду – самостійна робота, воркшоп та демонстрація напрацювань із створення недискримінаційної реклами.

Читайте також: Як подолати сексизм у рекламі?

«Перший тренінг включав надання теоретичних знань та практичних навичок зі створення недискримінаційної (несексистської) реклами. В першу чергу, це освітній проект, адже чим вище компетентність фахівців з реклами та рівень культури маркетингових відносин, тим менше шансів, що вони використовиватимуть сексизм. Учасники розбирали стереотипні уявлення про ідеальних чоловіка та жінку, важливо розуміти та знати гендерні стереотипи, щоб використовувати конструктивні стереотипи в рекламі, натомість з диструктивними боротись. Тренери аргументували неефективність використання дискримінаційної реклами, які демонструють результати кейсів та маркетингових досліджень, спираючись на досвід роботи ІГКР (Індустріального Гендерного Комітету з Реклами). Під час тренінгу учасники та учасниці працювали над визначенням критеріїв сексизму згідно Стандартів недискримінаційної рекламиа ознакою статі СОУ 21708654 -002-2011 та практичне завдання з його ідентифікацією  в рекламі», – розповідає тренерка проекту Юлія Бєлікова.

Юлія Бєлікова наголошує, що від багатьох помилок рекламодавець буде застрахований, якщо постійно вивчає свого споживача, його інтереси та потреби, також тестує рекламний продукт, використовуючи арсенал маркетингових досліджень. Стососвно реклами в соціальних мережах, адміністраторам слід уважно ставитися до негативних коментарів на рекламу, оскільки на кожного, хто висловився приходиться щонайменше у 10 разів більше таких, що промовчать.

Тепер учасники/-ці проекту самостійно (індивідуально та в групах) за тьюторської підтримки створюють проекти гендерно-чутливої реклами. Після воркшопу та доопрацювання, буде влаштована тематична виставка в одній із галерей Дніпра.

Проект реалізується громадською організацією «Гендерний Клуб Дніпро» за фінансової підтримки ГО «Інтерньюз-Україна».

Схожі записи

Чому Україна повинна підтримати Стамбульську конвенцію

Брейкерка Анна Пономаренко стала героїнею серіалу Міжнародного олімпійського комітету

«Антигендер» і його основні тези. Як демонізують політику рівних можливостей