Повага
  • Головна
  • Статтi
  • Кіноспільнота відреагувала на мізогінні заяви директора фестивалю Camerimage
Статтi

Кіноспільнота відреагувала на мізогінні заяви директора фестивалю Camerimage

Організація «Women in Cinematography» виступила з критикою директора міжнародного фестивалю кінооператорського мистецтва Camerimage Марека Жидовича через його мізогінні заяви, пише видання Variety.

Марек Жидович, фото: bydgoszcz.naszemiasto.pl

Зокрема, у колонці для журналу Cinematography World Жидович прокоментував, що включення до програми більшої кількості робіт режисерок та операторок може призвести до представлення на фестивалі «посередніх» робіт. Таким чином він поставив під сумнів роботу жінок.

«Фестиваль відданий художнім цінностям як головному критерію для кваліфікації та просування кіномистецтва. Чи маємо ми жертвувати видатними творчими досягненнями тільки заради того, щоб звільнити місце для посередніх робіт?» написав він.

Ці слова викликали обурення кінематографічної спільноти. Британське та американське товариства операторів, а також Міжнародна гільдія операторів висловили підтримку організації «Women in Cinematography».

Крім того, режисерка фільму «Субстанція» Коралі Фаржа відкликала свій фільм, відмовившись від участі у фестивалі. Вона назвала заяву Жидовича «вкрай мізогінною та образливою». Фаржу підтримав оператор-постановник фільму Бенджамін Крачун. 

У відповідь Жидович вибачився, заявивши, що його слова нібито зрозуміли неправильно, а фестиваль завжди керувався лише художніми критеріями.


Читайте також: Мізогінія, сексизм і гомофобія: що не так із шоу «Супермама»


Режисерка Рід Морано прокоментувала ситуацію у своїх соцмережах, заявивши, що подібні висловлювання демонструють «застаріле мислення». Вона підкреслила, що будь-які натяки на «посередність» у жіночій творчості є безпідставними та дискримінаційними.

Також у «Women in Cinematography» звернули увагу, що на фестивалі недостатню представлені роботи операторок. Зокрема, в організації зазначили, що за 30 років існування фестивалю лише 3,1% фільмів, які відібрали для показу на основному конкурсі, були зняті жінками. Так, деякі роботи, такі як «Mudbound» (операторка Рейчел Моррісон) і «The Power of the Dog» (операторка Арі Вегнер) були представлені поза основною програмою, а «Portrait of a Lady on Fire» взагалі не включили до показу.

Організація також заявила, що політика різноманіття, опублікована фестивалем, була створена самими активістками, але не отримала належного визнання. «Women in Cinematography» вимагають реальних змін у відборі фільмів та ширшого залучення жінок до участі у фестивалі.

Хто отримав відзнаки на фестивалі?

Виступ акторки Кейт Бланшетт

На церемонії закриття фестивалю голова журі акторка Кейт Бланшетт закликала кінематографічну спільноту активно підтримувати різноманітність і брати на себе ризики, даючи можливість жінкам працювати у сфері кіно.

«Сказати, що ви не можете ризикнути з жінкою, — це просто безглуздя», — зазначила Бланшетт, отримавши овації від глядачів.

Перемогу та головну відзнаку «Золоту жабу» отримав оператор Міхаль Димеку за чорно-білу кінематографію у фільмі «Дівчина з голкою». Режисер стрічки Магнус фон Горн отримав спеціальну відзнаку журі. Фільм також представлятиме Данію на кінофестивалі «Оскар» у категорії «Найкращий міжнародний фільм». Картина заснована на реальній історії Дагмар Овербай, яка після Першої світової війни створила підпільне агентство з усиновлення для допомоги жінкам, які завагітніли та хотіли позбутися дитини.

Фестиваль також відзначив режисерок та операторок:

  • Санді Сурі отримала нагороду за дебютний фільм «Сантош».
  • Елізабет Ло здобула «Золоту жабу» за документальний фільм «Mistress Dispeller».
  • Ліза Джільг відзначена «Бронзовим пуголовком» за студентський фільм «Титани».

Міжнародний фестиваль кінооператорського мистецтва Camerimage — польський кінофестиваль, який основну увагу приділяє роботі операторів. Проводиться щорічно з 1993 року. Фестиваль є важливою подією для кінематографістів, збирає найкращих операторів та операторок із усього світу та служить платформою для обговорення актуальних питань у кіноіндустрії.

Схожі записи

У місцевих радах скаржаться на блокування груп із рівних прав жінок і чоловіків

Правозахисні жіночі організації вимагають поліцію посилити реагування на домашнє насильство під час карантину

«Її треба читати як детектив»: феномен художниці-наївістки Поліни Райко

Євгенія Цебрій