Повага
  • Головна
  • Статтi
  • У Кабміні перевірять закони на відповідність гендерній політиці
Статтi

У Кабміні перевірять закони на відповідність гендерній політиці

У Кабміні відбулася дискусія «Гендерна рівність у медіа та рекламі: європейські стандарти та українські реалії», організована Комітетом Верховної Ради України з питань свободи слова та інформаційної політики разом із проектом «Свобода медіа в Україні» Ради Європи.

У дискусії взяли участь міжнародні та українські експерти та експертки, представники/ці державних установ, народні депутати/ки України, представники/ці посольств, громадських організацій та медіа спільноти.

Під час дискусії обговорили поточну ситуацію в Україні щодо застосування стандартів гендерної рівності у ЗМІ та рекламі, а також стандарти Ради Європи щодо гендерної рівності в медіа та рекламі.

Державний секретар Міністерства інформаційної політики України Артем Біденко, який узяв участь у дискусії, зазначив:  “Сьогодні у Міністерстві ми чітко намагаємося реалізувати принципи гендерної політики. Це стосується, в першу чергу, інформаційних повідомлень, в яких ми звичайно уникаємо питань мовних порушень в плані гендерної політики, питань нерівномірного показу, питань показу стереотипів”.

Він зауважив, що Міністерство дотримується гендерної рівності в підготовці соціальних відеороликів.

Секретар Мінінфо також повідомив, що сьогодні у Кабміні розробляється документ для того, щоб усі нормотворчі акти проходили верифікацію на відповідність гендерній політиці.

Представниця Уповноваженого з питань дотримання прав дитини, недискримінації та гендерної рівності Аксана Філіпішина повідомила, що в Україні був розроблений та зареєстрований ще у 2012 році Стандарт організацій України «Недискримінаційна реклама за ознакою статі». Його метою є дотримання принципу недискримінації в рекламі фаховими об’єднаннями у галузі маркетингу та реклами.

На думку Аксани Філіпішиної, широке залучення асоціацій маркетологів, рекламістів, товаровиробників до використання у своїй професійній діяльності зазначеного Стандарту дозволить запобігати в майбутньому виробництву та появі дискримінаційної та сексистської реклами.

Перша заступниця голови Національної ради України з питань телебачення та радіомовлення Ольга Герасим’юк відзначила, що традиція рівності чоловіків і жінок буде підхоплена українським суспільством. На її думку, найкращі результати з усунення дискримінаційних проявів настають тоді, коли ініціатива йде від громади, від небайдужих громадян, державні органи в такому разі змушені шукати механізми для їх вирішення.

«На велике щастя, ми є та країна, яка має історичну традицію рівності. І якщо ми сьогодні говоримо про певні перекоси в ментальності, ми говоримо не про те, що десь сьогодні країна виповзає з історичних печер, де вона завжди була. Вона просто виривається із «совєтської ментальності», яка і сформувала оці всі наші перекоси», – вважає Ольга Герасим’юк.

На її думку, в цьому контексті важливо переорієнтувати самі медіа й почати з того, як ЗМІ представляють видимість статей у медіа, кого запрошують для коментування, як вони використовують візуальні засоби.

Ольга Герасим’юк звернула увагу, що зараз еталон для медіа – це зрілий чоловік і юна дівчина, а старші люди ЗМІ взагалі не цікаві. На її переконання, ЗМІ хоч би про які теми писали – економіка, політика, філософія, здоров’я – не повинні підходити до них із погляду, що це чоловіча тема, а це жіноча, бо матеріальні й інтелектуальні цінності створюють всі. Треба змінювати застаріле стереотипне бачення чоловічих і жіночих ролей.

Голова Наглядової ради Суспільного Тетяна Лебедєва, розпочинаючи свій виступ, підкреслила: “Я щаслива, що тема гендерної рівності в медіа, стає не просто модною, а важливою і необхідною. Це має стати не модою, а глибинним справжнім переконанням”.

Загалом учасники та учасниці обговорення виокремили три напрямки, в треба працювати далі:

  • Внесення змін до Закону України «Про рекламу» та суміжні закони, що регулюють цю сферу;
  • Створення органів саморегуляції та ухвалення спільних стандартів за прикладом Індустріального гендерного комітету з реклами;
  • Навчання і просвіта щодо принципів недискримінації дітей та дорослих, а також поглиблення знань щодо сексизму в сфері медіа та маркетингу.

Матеріали дискусії:

Єлизавета Кузьменко

Схожі записи

Гендерний аспект реформи державної служби: босоніж чи «соціальним ліфтом»?

Вікторія Кобиляцька

Українські жінки-науковці дослідили громадську думку щодо жінок у політиці в Україні та Грузії

Серед основних наративів Росії про західний світ — гендерне питання