Повага
  • Головна
  • Статтi
  • «Візьми її зараз»: як у Одесі продають житло, порушуючи закон про заборону сексизму в рекламі
Статтi

«Візьми її зараз»: як у Одесі продають житло, порушуючи закон про заборону сексизму в рекламі

Одеський житловий комплекс «KEKS — містечко з характером» вдався до сексизму в рекламі попри заборону.

ЖК називається «Keks», а саме так часто, цензуруючи, називають секс. У рекламному пості пишуть: «Візьми її зараз, поки не пізно», «у ній чудово все: її фасад…»

А у рекламному відео об’єктивують жінок та рекламують квартири натяками на секс. Додають гасло «Бери її, вона не кусається».

Що ЖК «KEKS» робить не так?

Голова ГО «Ліга захисту прав жінок» Олександра Голуб нагадує: цьогоріч Верховна Рада ухвалила новий закон, яким чітко визначила, за якими критеріями можна виявити дискримінацію за ознакою статі в рекламі.

«Однією з таких ознак є натяки на секс або сексуальність людини, які не мають стосунку до рекламованого товару. Саме такий приклад ми бачимо в рекламі «KEKS — містечко з характером». Також у цій рекламі жінка ототожнюється із річчю», — пояснює вона.

Рекламодавець маніпулює своїми потенційними клієнт(к)ами, намагаючись захопити увагу через натяки на сексуальні стосунки, які не мають стосунку до продажу квартир.

«Професійні маркетологи та маркетологині уже давно довели, що така реклама є не тільки неефективною, а ще й шкодить іміджу бізнесу», — наголошує Олександра Голуб.

Як поскаржитися на сексизм в рекламі?

Скаргу на сексистську рекламу потрібно направляти до Держпродспоживслужби та Уповноваженої/го з прав людини. Це можна зробити через електронну пошту.

У скарзі потрібно обов’язково зазначити інформацію про рекламодавця. А також, де було розміщено рекламу та коли. Важливо додати усі скриншоти, посилання, фото або відео. І, звичайно ж, можна написати свій відгук про таку рекламу безпосередньо рекламодавцю.

Нагадаємо, у вересні 2021 року Верховна Рада ухвалила законопроєкт про заборону сексизму й дискримінації в рекламі. Тепер в Україні з’явилося визначення поняття «дискримінаційна реклама за ознакою статі».

Крім того, у вересні провели масштабне дослідження ставлення населення України до дискримінаційної реклами. Дослідження довело, що сексистська реклама не продає. 70% жінок та 57% чоловіків відверто негативно ставляться до нав’язування стереотипів у рекламі. А реклама з сексистським контентом послаблює бажання купити рекламоване.

Схожі записи

«Я зустрічала випадки, коли казали, що бої в обладунках – не жіноча справа»: як це – бути лицаркою в Україні

Ініціатива WomenWhoCode Kyiv — простір для жінок в ІТ

Сексизм по-радянськи очима жінки, яка пройшла усі щаблі кар’єрного зростання

Ірина Виртосу