Повага
Image default
Статтi

«У «ТСН» 6 із 7 ведучих — жіночки»: як «1+1» підписав меморандум із забезпечення гендерної рівності

«1+1 Media» підписали меморандум «Women’s Empowerment Principles» — міжнародні принципи, завдання яких — забезпечити гендерну рівність у компанії та протидіяти усім формам насильства та дискримінації.

Про це сказав CEO компанії Ярослав Пахольчук під час «MediaForShe Congress».

Подібний меморандум у 2019 році підписав медіахолдинг «StarLightMedia». Хоч медіагрупа і провела гендерний аудит, який показав, що, наприклад, 49% кар’єрних призначень припадає на жінок, холдинг не змінив підходів до виробництва контенту. На «Новому каналі» продовжує виходити шоу «Від пацанки до панянки», «Холостяк» та «Холостячка», де дуже активно транслюються гендерні стереотипи та упередження.

А Ярослав Пахольчук навіть під час свого виступу вдався до сексизму, назвавши ведучих «ТСН» «жіночками».

Ярослав Пахольчук, «жіночки» та обіцянки

До панельної дискусії Ярослав Пахольчук готувався за кілька днів. Він розповідає, як місяць тому співорганізатор «MediaForShe Congress» — CEO «StarlightMedia» Олександр Богуцький — запросив його на «якийсь захід». За тиждень до заходу Ярослав Пахольчук не знав, про що буде на ньому говорити.

«А вчора я дізнаюсь, що ми підписуємо меморандум. Ми його погодили за 2 хвилини. Чому так просто? Чому я так просто погодився взяти участь сьогодні? Бо там немає чогось такого, що суперечить тому, чим ми займаємося. У базових цінностях «1+1 Media» ви теж нічого надприродного та надзвичайного не знайдете. Там базові людські речі: чесність, відкритість, любов, повага, відповідальність. Але через цю призму формується колектив, який займається тією справою, яку всі бачать, читають, споживають», — прокоментував він підписання документу.

А потім додав:

«Я вам зізнаюся: чесно не усвідомлював буквально до цих вихідних, що в Україні є проблема нерівності між жінками та чоловіками. Я не бачив, аби жінки в моєму оточенні страждали від нерівності.

Наприклад, із 7 ведучих «ТСН» шість жіночок. Мені зараз скажуть зауваження, що я сказав «жіночки». Ну це шо проблема?».

Після вигуків із зали про те, що це проблема, перепросив, «якщо когось образив». На коментар про те, чи називає когось «чоловічками», відповів:

«Так. Кажу «хлопці, хлопаки».

Ярослав Пахольчук запевнив, що після прочитання книжки «Невидимі жінки» виявив, що світ «не є таким прозорим і зрозумілим». А завдяки запрошенню на «MediaForShe Congress» зрозумів, що цьому треба приділити більше уваги.

Він одразу попередив, що не може обіцяти різких змін у підходах «1+1 Media» вже завтра, але додав, що канал займеться «домашньою роботою».

«Правління, мабуть, ще не знає, що я тут виступаю, але ми вже підписуємо цей меморандум», — сказав він.

А завершив виступ словами:

«Ще раз: не ображайтеся. Я просто дуже люблю жінок. Ви такі красиві, хороші».

А ось такі питання писали в коментарях:

«1+1» та гендерна (не)рівність

Сайт каналу — «ТСН» — постійно потрапляє у трійку лідерів серед онлайн-медіа, які мають сексистські та принизливі дискримінаційні меседжі. Про це свідчать регулярні моніторинги Інституту масової інформації.

«На сайті «ТСН» особливо люблять об’єктивізувати та сексуалізувати жінок. Там навіть створили теґ #пятаточка на матеріали, де по-сексистськи описують жіночі сідниці. Сексуалізація — один із найпопулярніших прийомів інтернет-медіа. Журналісти та журналістки часто беруть фото з Instagram відомих жінок, подають їх із сексуалізованим описом», — кажуть в ІМІ.

Крім того, на «1+1» продовжують виходити та гумористичні проєкти, сповнені сексистських та дискримінаційних жартів.

Крім розважальних проєктів, де транслюються стереотипи та упередження, сексизм присутній також у новинах «ТСН». Детальніше про один з сексистських спецпроєктів дивіться у випуску #шопосексизму.

«Повага» сподівається, що меморандум не буде черговою декларацією рівності замість реальної роботи. Зі свого боку ми готові запропонувати «1+1 Media» та «StarLightMedia» допомогти з гендерною експертизою контенту. Для цього вже можна скористатися нашою методологією, створеною в рамках кампанії «Повага» з ініціативи Нацради за підтримки уряду Швеції й Національного демократичного інституту США.

Читайте також: Як пройти гендерний моніторинг контенту? Чекліст для медіа

На «MediaForShe Congress» меморандум «Women’s Empowerment Principles» підписали також «Hromadske» та кіно/телепродакшн «FILM.UA Group».

Схожі записи

Більше 40% журналістів/ок вважає, що гендерний баланс ускладнить їм роботу – ІМІ

Современная женщина глазами брендов: самые необычные проекты начала 2014

У половині найбільших міст Франції мерками стали жінки