Повага
Image default
Статтi

У медіа жінки найчастіше коментують погоду та стиль життя — Вокс Україна

Жінки виступають експертками у темах спорту та війни лише в одній з 10 публікацій. А про жінок як керівниць пишуть у 4 рази рідше, ніж про чоловіків.

Вокс Україна дослідили 477 тисяч статей, опублікованих найбільшими онлайн-ЗМІ за літо 2021 року. Під час аналізу визначали, наскільки часто вони цитують жінок-експерток у порівнянні з чоловіками.

Фемінітив «експертка» у медіа з’явився 470 разів проти 520 разів вживання «експерт» щодо жінок. А от експертів чоловіків згадували 3920 разів. 

«Гендерний баланс серед експертів в українських медіа поки не спостерігається, адже частка експерток становить лише 29%.
Категорії, де жінки-експертки представлені найбільше, виявилися досить стереотипними: це «погода» та «стиль життя» (lifestyle), де їх було близько половини.

Найменше експерток було в категоріях «спорт» та «війна/армія», де вони становили десяту частину всіх експертів. Нечасто посилалися на жінок у новинах про закордонну та українську політику (близько 9% новин)», — кажуть у Вокс Україна.

«Суспільне», «LB.ua» та «ГолосUA» — медіа з найвищою часткою експерток – 35%. Найнижчий показник в «Економічної правди» й «Гордона» — по 14%.

Новин із посиланнями на жінок найбільше було на сайті «РБК-Україна — 34%». Дуже близько також «ТСН» та «Суспільне»: у них по 32-33% новин із цитатами експерток.

«Проте, якщо виключити з розгляду категорії «погода» і «життя/lifestyle» (з частими посиланнями на синоптикинь і астрологинь), то із цих трьох лідерів залишиться тільки «Суспільне» з 30% посилань на експерток.

А сайтах «Politeka» та «ZIK» з усіх новин зі згадками експертів тільки у 12% цитували жінок і аж у 90% – чоловіків», — додають автор(к)и дослідження.

«Жінки значно частіше піддаються об’єктивації та сексуалізації в медіа, ніж чоловіки, а також частіше описуються в межах стереотипних образів та ролей», — зазначають у Вокс Україна.

До речі

29 листопада Вокс Україна за участю «Поваги» проведе онлайн-дискусію «Експертки та спокусниці: які уявлення про жінок формують ЗМІ».

Схожі записи

Домагання у потягах: що пропонують активістки та на що готова «Укрзалізниця»?

Ана Море

«Зеленка» для мам

Рада попередньо підтримала посилення відповідальності за домашнє насильство