Жінки є експертками (тими, кого цитують, чию думку ретранслюють ЗМІ) у 38% матеріалів гіперлокальних медіа. І майже в такій кількості — 37% — героїнями (про кого пишуть, кого згадують).
Про це свідчать дані моніторингу гендерної чутливості медіа 24 областей. Його проводив Волинський пресклуб у партнерстві з мережею пресклубів та медійних організацій України. Дослідження тривало з 7 по 13 лютого.
«Попри дуже складні умови, в яких доводиться виживати гіперлокальним медіа — і важкі економічні наслідки від карантинних обмежень, і «подарунок» Укрпошти з мобільними відділеннями, і загроза воєнних дій — їхній контент стає усе більш гендерно забалансованим, а фемінітиви вже не є рідкістю навіть у російськомовних виданнях», — пишуть автор(к)и дослідження.
Більша частка експерток — 40% — у друкованих ЗМІ. А фемінітивів найбільше в онлайн-виданнях (66%).
Жінки у гіперлокальних медіа

Показник залучення жінок як експерток найвищий у публікаціях луганських друкованих і онлайн-медіа — 47%, на другій позиції — вінницькі та дніпропетровські видання із 45%. Найрідше слово жінкам давали полтавські журналіст(к)и — всього 21%.
Героїнями матеріалів жінки були найчастіше у волинських виданнях — 55%. Дещо рідше, але теж майже порівну з чоловіками — у кіровоградських (46%) і одеських (45%) медіа. А от чоловіки як герої домінували так само в публікаціях полтавських (74%) і тернопільських (73%) ЗМІ.

Загалом жінки майже однаково з чоловіками були експертками та героїнями публікацій на тему освіти, культури, охорони здоров’я. Як експертки — у матеріалах, що стосуються соціальної політики й соцзахисту.
В інших темах, особливо війни/армії, спорту, політики, екології, продовжують домінувати чоловіки. Така ж ситуація і з повідомленнями про ДТП і надзвичайні ситуації — тут чоловіки фігурують як ті, хто здійснюють правопорушення, і ті, хто коментують ситуації.

Відповідно до співвідношення кількості жінок і чоловіків, а також використання фемінітивів, найвищий Індекс гендерної чутливості у лютому зафіксовано у волинських виданнях — 59%. Це найвищий показник за кілька останніх років моніторингу і гіперлокальних (районних), і регіональних (обласних) медіа. На другій позиції – рівненські ЗМІ (56%).

Читайте також результати моніторингу «Поваги»: Гендерна рівність у медіа: негативних матеріалів у 2,5 раза більше
Нагадаємо, в межах кампанії «Повага» функціонує база «Спитай жінку». Це відкрита база експерток для медіа. Ідеться про експерток у різних галузях: це екологині, юристки, політологині, журналістки, мистецтвознавиці, спеціалістки у сфері бізнесу, державного управління, менеджменту, реклами, психології. Проєкт покликаний підвищити рівень видимості жінок у медіа-просторі та мінімізувати глибоко вкорінені гендерні стереотипи.