Повага
Image default
Статтi

«Брита наголо»: як сумське видання написало про радницю голови ОДА

Видання «Сумські дебати» зробило приводом для новини зовнішність радниці голови Сумської облдержадміністрації з питань інноваційних технологій Ольги Залоги.

У медіа чомусь вирішили, що лукізм (а тобто хибне упередження щодо того, наскільки бажано для когось має виглядати інша людина) доречна основа для журналістського матеріалу. Ось як вони написали про Ольгу Залогу:

  • «здивувала навіть досвідчених журналістів і чиновників, які за свій багаторічний досвід чого тільки не бачили;
  • «більшість присутніх мимоволі відволікав м’яко кажучи незвичний вигляд чиновниці»;
  •  «європейське віяння» ніяк не вкладалося у рамки поки що совкового менталітету присутніх, які, забуваючи про тему брифінгу, уважно розглядали вибриту голову посадовиці».
Немає опису.

У чому помилка видання?

Голова Громадського альянсу «Політична дія жінок» Ірина Тишко у коментарі «Повазі» пояснює, що такими публікаціями медіа нівелюють професіоналізм жінки.

«Виявилося, що питання відкриття нових пунктів вакцинації та порятунку людей від ковіду, на думку журналістів, — це речі другорядні. Адже вони зосередилися на зовнішньому вигляді радниці голови ОДА. Журналісти таким чином нівелюють професійні якості чиновниці та її працю. Бо ж, на їхню думку, саме про це важливо повідомити своїх читачів та читачок.

Чесно кажучи, у мене викликає серйозне занепокоєння адекватність журналістської спільноти регіонального видання в Сумах. Дуже прикро, адже чимало ЗМІ готові писати про туфлі, сумки, зачіски жінок у владі. Замість того, аби писати про їхній внесок у врегулювання кризових ситуацій, зокрема, пов’язаних з епідемією коронавірусу. Тут треба ставити питання, чи справді ЗМІ показують об’єктивну реальність. Бо ж вони навмисно зміщують акценти на речі, які є далеко не суттєвими та насправді принизливими для політикинь», — каже Ірина Тишко.

Головна редакторка «Поваги» Вікторія Кобиляцька додає: лукізм — точно не про журналістські стандарти.

«Дуже засмучує такий рівень подачі інформації. Лукізм — це надто примітивний аргумент для медіа. Бо коли не хочуть (не вміють) якісно й неупереджено висвітлювати ту чи іншу тему, починають вдаватися до «жовтизни», використовуючи огидні упередження та знецінюючи жіночий досвід. Цькувати жінку тому, що в неї ірокез і багато сережок, зробивши з цього «топновину» (!) — це точно не про журналістські стандарти», — каже вона.

А також звертає увагу на те, що у новині немає жодного слова про Ольгу Залогу як про фахівчиню.

«Журналісти не пишуть, яка в жінки освіта, досвід чи компетенції, завдяки яким її взяли на роботу. Ба більше, немає жодної цитати, хоча радниця говорила про важливі речі. Проте замість інформації про пункти вакцинації аудиторія змушена читати пояснення, що таке ірокез», — обурюється Вікторія Кобиляцька.

Нагадаємо, раніше у коментарі «Повазі» правозахисниця та журналістка Ольга Веснянка наголошувала: «Політикиню варто критикувати по суті, а не по статі». Тоді ЗМІ та український Facebook замість виступу Юлії Тимошенко у Раді після тривалої перерви обговорювали її зовнішність.

Схожі записи

Рада проголосувала за заборону сексизму в рекламі

Віталій Кім закликав інвестувати у Миколаївщину, бо «тут найкрасивіші дівчата»

Паризьку біржу вперше очолить жінка